auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 308: Koppeling komt niet terug

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 9HZ, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Ik heb al jaren problemen met mijn koppeling. Vaak blijft komt hij niet volledig terug na het indrukken. Het betekend niet dat ik dan met een slippende koppeling rijd. Het is net of het koppelingsbereik dan op het laatste stukje zit (maar dat weet ik niet zeker).

Ook als ik 's ochtends instap hangt hij wel een op de helft van het bereik. Ik moet hem dan met mijn voet erachter terug trekken, en dan gaat het weer even goed. De garage heeft al van alles geprobeerd, van smeren tot veer strakker zetten. Echter baat het niet.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Geplaatst door

kameelrijder (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

koppelingscil bij pedaal. is overigens ook niet de eerste.

Koppelingscilinder een half jaar geleden vervangen. Dat heeft een tijdje geholpen maar nu begint het probleem weer terug te komen. Blijft af en toe weer hangen, en ik moet hem dan met mijn voet weer terug trekken. Kan toch niet zo zijn dat de cilinder weer defect is.

Heeft iemand een idee wat er anders aan de hand kan zijn?

originele gemonteerd?

@Account-beheer: oplossing aangegeven bij posten die nog open stonden.

@Harry4203: ik weet niet of het een originele cilinder is, ik heb het bij de Peugeot dealer laten doen. Denk je dat hij wederom niet goed is, of kan het ook nog ergens anders in zitten?

Terug geweest naar de garage. Hier trekken ze de conclusie: koppelingsset moet vervangen worden. Dit ook omdat ze vinden dat de koppeling erg zwaar gaat.

Ik heb hier echt mijn bedenkingen bij! Koppeling slipt niet. Ik heb de indruk dat de koppeling niet zwaarder gaat dan eerder. Het probleem wat ik heb is exact hetzelfde als voor de koppelingscilinder is vervangen. Het vervangen van de cilinder heeft wel een half jaartje geholpen.

Vervangen gaat een dikke 1300 euro kosten: koppelingsset, olie, pakking + arbeidsloon.

Kan iemand mij advies geven, want dit voelt niet goed.

de koppelingen van deze autos zijn helaas kwalitatief niet echt hoogstaand, maar dat de oorzaak van het niet terug komen van het pedaal veroorzaakt wordt door de koppelingsset geloof ik ook niet zo erg. zou dan eerst de gok nemen om nu de cilinder op de bak te vernieuwen. of heb je een 6 bak, want dan zit de koppelingscilinder in het druklager en moet wel de set worden vervangen.

Het is inderdaad wel een 6 bak. Zou het ook iets met ontluchten of zo te maken kunnen hebben?

Het probleem is er ook niet continu, vaak komt hij ook wel terug.

Auto had inmiddels 260.000 KM op de teller. Auto verkocht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.