Hoi hoi
Ik heb sinds kort een camper die lang had stilgestaan.
ik heb de motor weer draaiend en loopt goed....startmotor was kapot....
De koppeling slipt en daarmee ben ik op onderzoek gegaan.....de eerste keer toen ik er een stukje mee ging rijden slipte de koppeling niet en was er niets aan de hand. Na het vervangen van de startmotor (die er eerst los bijhing) is hij pas gaan slippen....simpel als ik ben dacht ik dat er mischien olie doorgelekt was naar de koppelingsplaten.....
ik heb toen een plaat verwijderd aan de onderzijde en ben er vrolijk tegenaan gegaan met remmenreiniger (1 1/2 bus) en de hogedrukspuit en dat werkte......voor de eerste 2 kilometer...daarna begon die gewoon weer te slippen....
is er nog een simpele oplossing voor dit probleem of moet ik een keerring laten vervangen en de platen?
en wat mag zoiets kosten?
vr gr
wilco zegers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wilco zover ik weet kun je bij deze wagen de koppeling nog stellen.
kijk daar eens na of hij niet testrak staat de kabel en stel hem zo dat hij zo n 1.5 a 2,5 cm van de bodem begint met aan grijpen.
helpt dit niet dan zul je de koppeling moeten demonteren.
groetjes jan.
Hee Jan......dank alvast voor je aandacht aan deze
ik heb de koppeling helemaal uitgesteld en zelfs nog een tegenveer geplaatst.......de arm komt goed terug maar daarna bleef het probleem.
ik heb totaal geen kennis van bakken die dwarsliggen......nog nooit aan zoiets gesleuteld dus een tikje weerhoudend om het zelf te doen.
weet jij wat dit ongeveer mag kosten om het te laten doen?
dank alvast
vr gr
wilco
17 jaar
wilco de prijs weet ik niet.
ik weet dat er zijn die het doen door de bak los tehalen en dan op zij te leggen ik zelf zag dat niet zo zitten.
ik heb een keer of 10 een koppeling vervangen bij een j5.
ik haalde daar altijd de motor er voor uit.
ik was er 12 uur mee bezig.
er zullen er best zijn die het sneller kunnen of op een andere manier maar die ervaring heb ik dus zelf er niet mee.
ik zou als je het niet zelf doet hier en dar eens informeren naar de prijs ook bij de dealer en dan goed af spreken wat de prijs is voor de komplete koppelings vervanging.
dus drukgroep/plaat en druk lager.
groetjes jan.
koppeling wisselen we gewoonlijk,door de bak onder de camionette te verwijderen,
maar voorfront eruit en de motor eruit zal zeker zo goed werken en zal kwa tijd niet zo veel schelen,
koppelingset zal iets van een 215 euro zijn exclusief bij een automaterialenzaak,barage cardans boitolie nog bijtellen
en kijk de aandrijfriemen van de vacuumpomp en alternator even na deze moeten er toch af
wat veel voorkomt is dat men de linker cardan niet uit de bak krijgt,
denk wel als je dit bij de dealer laat doen wel wat geld kwijt bent
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar