Peugeot J5: Peugeot J5

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 TD

Hoi,

We zijn juist terug van een mooi weekje Ardennen !! Maar toen we op de terugweg ongeveer bij Luik waren is het probleem begonnen ??? Ik ga het proberen uit te leggen..... Toen we van een rustparking terug vertrokken viel ons het volgende op... motor draaid mooi rond, vertrek in eerste versnelling geen probleem, overschakelen naar tweede is geen probleem en van tweede naar derde ook geen probleem, maar.....van derde naar vierde schakelen gaat vlot maar dan krijg ik een ratelend geluid , dit is er altijd bij het gas geven , als ik de gas loslaat is het ratelen weg, geef ik terug gas dan komt onmiddelijk het ratelend geluid terug . Als ik van vierde naar vijfde versnelling schakel blijft het ratelend geluid !!!! laat ik de gas los is het weg...geef ik terug gas is het onmiddelijk terug daar !!!! De mobilhome rijd mooi recht door , geen trilling op stuur of dergelijke
Het is een zeer vervelend geluid en gebeurd altijd bij belasting ..dus als ik gas geef, dit vanaf de derde versnelling naar vierde, dus bij ongeveer een snelheid van 60 km per uur dat het opkomt.
Wie kan mij ongeveer op weg helpen wat het zou kunnen zijn of waar ik zeker op moet letten en nazien !!!!
Ik vat nog even samen: eerste, tweede en derde versnelling geen probleem, bij overschakelen naar vierde (ongeveer 60 km/uur begint het ratelen !!! Laat de gaspedaal los en ratelen is weg , geef terug gas en ratelen is er terug. Dit ook in vijfde versnelling.
Het gebeurd alleen bij belasting !!! Hopelijk ben ik wat duidelijk geweest en is mijn uitleg te volgen en te verstaan. Maar zo is het ongeveer dat ik het ervaar bij het rijden.
Het is een Peugeot J5 van 1990 met een 2500 TD

Thx bij voorbaat bij eventuele oplossingen

jos4711

Geplaatst door jos4711 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

320 (0), 16 jaar geleden

motorsteunen?

stangenstelsel v-bak?

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Zo te horen zou je wel eens een lek spruitstuk kunnen hebben. Dit komt wel vaker voor bij de turbo 2,5.
De pakkingen tussen de kop en het spruitstuk kunnen gaan lekken en dit hoor je alleen als je met lage toeren de auto laat trekken.
Het lijkt op een ratelend geluid maar dat komt omdat het geluid nogal vervormd. Je kan dit zien door onder de motorkap te kijken en dan heel abrupt kort gas te geven. Knettert ie dan en zie en ruik je dieselrook dan is het bingo. Heb je de auto nogal laten trekken voordat je stopte op de parking? Als ie echt erg gaat lekken dan zul je het in de cabine ook kunnen ruiken wanneer je de ventilator laat blazen.
Het kan natuurlijk ook in de aandrijflijn zitten, maar voorlopig hou ik het hierop.

Sytze

jos4711 (0), 16 jaar geleden

Hoi,
Thx voor de antwoorden , maar het zou de rechter cardanas zijn waar speling op zit . Nu vrijdag wordt deze vervangen en ik zal het resultaat laten weten of het probleem opgelost is.

MVG

Jos

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Cardanas? Die zit er niet op, aandrijfas wel. Moet het nog zien.....hou ons op de hoogte!

Sytze

jos4711 (0), 16 jaar geleden

Hallo allemaal,

De kogel is door de kerk en het verdikt is....!!!!!De aandrijfas rechts , (in Belgie zeggen ze ook cardanas ) of steekas .......!!!!dus deze van de passegierskant was naar de klo......n.
Zo zie je maar, niets is wat het lijkt, zou ik zo zeggen
Toch allemaal bedankt en tot ................

MVG

Jos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum