Onlangs via een 'beun' goedkoop mijn koppelingsset vervangen. Het probleem was eerst dat het koppedaal te laag stond afgesteld, dit was rechtgezet. (Staat nu 1 á 2 cm hoger dan rempedaal)
Het probleem wat ik nu ervaar is dat mijn pedaal de hele tijd licht trilt en er nog een beetje speling op zit. Als ik bijv onder het pedaal met mijn voet deze iets optil voel ik geen trilling meer.
Koppelingskabel was toen opnieuw afgesteld, maar aangrijpingspunt lag veel te hoog/niet lekker, dus uiteindelijk afgesteld zoals ik eerder zei. Garage/beun zei dat niet erg was dat het pedaal licht trilt, maar voor mijn gevoel was dit voor vervanging van de koppelingset nooit zo aanwezig.
Daarnaast voelt het met sturen alsof ik het stuur veel te veel moet draaien en niet meer strak stuurt. Het gaat opeens heel licht, veel meer dan voorheen toen ik mijn auto niet had weggebracht. Ik kan ook als de auto stilstaat heel makkelijk het stuur bewegen, hierbij reageren de wielen wel direct op de stuurbewegingen. Als ik bijv. inparkeer, en snel mijn stuur draai lijkt het alsof mijn stuur na 1,5 keer draaien opeens heel snel doordraait zonder dat wielen daarop reageren.
Verder trilt mijn stuur niet heel erg, en als ik het loslaat heeft het geen afwijking naar links of rechts.
Wie weet raad? Ik laat mijn auto nooit meer repareren door zo een garage, zit nu met alle ellende van dien..en redelijk wat geld armer helaas...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat je koppelingspedaal trilt komt door dat vermoedelijk de drukvingers van de drukgroep ongelijk staan maar daar kom je pas achter na demontage van de bak.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar