Hallo,
Ik heb een vraag die niet direct betrekking heeft op een probleem, maar meer op de problemen/kosten die ik e.v. kan verwachten. Ik hoop dat jullie deze vragen ook willen beantwoorden.
Het gaat over het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een 406 coupe uit 1997/1999.
Nu twijfel ik over een 2 liter of een 3 liter.
Ik denk dat een 2 liter net te licht is, en ik ben een beetje huiverig voor de kosten die een 3 liter met zich mee kan brengen, en dan bedoel ik niet alleen de benzine.
Ik heb gehoord dat van de 406 coupe de bobine's? regelmatig vervangen moeten worden...
Welke andere (hoge) kosten kan ik verwachten met deze auto, en is het echt een hele dure auto om te rijden? (niet dat ik het er niet voor over heb maar het moet wel te doen zijn)
Zoals jullie horen heb ik wel wat navraag gedaan maar weet ik er nog niet veel vanaf. Ik hoop dat jullie wat advies hebben.
mvg, koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onderhoud van de V6 is (natuurlijk) stukje duurder, Bijv. bougies vervangen kost al bijna 2 uur werk. En als je die net vervangen hebt, komen er soms de 6 bobines bij....
Verder zijn delen als de uitlaat stuk duurder. Je moet niet bezuinigen op preventief onderhoud, dat kan eventuele duurdere reparaties schelen.
Op ander gebied zullen de kosten elkaar niet veel ontlopen.
Probeer maar eens een waterpomp of een distributie van een v6 te vervangen, dan weet je weer waarom niet doen.
Bedankt voor de reacties,
Met zulke (periodieke) reparaties hebben we het dan vooral over het uurloon dat hoger uitvalt? Of kost bv een distributieriem van een v6 veel meer dan die van een 4 cilinder?
Uitlaatonderdelen e.d. zullen wel prijziger zijn ja.
Helaas is het dus waar dat de bobines vaker vervangen dienen te worden, (indicatie per hoeveel km?)
18 jaar
Het gaat voornamelijk om het uurloon, de onderdelen bij de V6 zijn vaak moeilijk te bereiken, bijv. voor 3 bougies van 1 cilinderrij moet het inlaatspruitstuk verwijderd worden.
Je krijgt er natuurlijk wel een hoop rijplezier voor terug........
Ik begin me nu al een aardig beeld te vormen wat ik verwachten kan, bedankt daarvoor.
Deze auto is een stuk moderner dan de auto die ik op dit moment rijdt en van deze heb ik wat kleine dingen zelf vervangen (uitlaat, radiator, voor/achterbumpers). Zou ik zelf ook kleine reparaties (zoals bougies vervangen) kunnen uitvoeren bij zo'n 3l of begeef ik me dan op het gebied van de professional? (wat ik wel verwacht)
mvg, koen
18 jaar
ik heb zelf een gewone 406 met 2.0 L motor. Simpel zelf te onderhouden en kosten zijn niet hoog. Ik denk dat dat voor de 406 coupe 2.0 ook opgaat. Is inderdaad niet heel snel met 138 pk, maar als je er genoegen mee neemt scheelt het je denk ik een hoop geld en je kunt toch lekker meekomen in het verkeer.
18 jaar
Er is toch ook een 2.2?
Klop 2.2 benzine is er vanaf 2002,(2.2 hdi vanaf 2001) maar die is een beetje boven mijn budget.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar