sinds 2 weken terug heb ik mijn nieuwe wagen, een Peugeot 308cc, 1.6 Diesel. Nu enkele dagen terug merkte ik dat, wanneer ik ermee vertrek bij een koude motor, hij soms nogal hapert bij het optrekken, de auto begint dan als het ware te "stoten", precies of je zit in een te hoge versnelling (wat niet zo was). Ook wanneer ik de gas induw bij stilstand (in neutraal) zie ik mijn toerenteller haperen zo tussen de 1000 en de 1500 toeren. Ik hoor ook dat de motor dan zo'n beetje "kraakt" en hapert. Wanneer ik met de wagen zo'n 10minuutjes gereden heb (dus wanneer de motor al wat warmer is), is het probleem voorbij.
Het rare is, enkele maanden terug heb ik ook een 308cc gehad (heb hiermee een ongeluk gehad, heb dus nu een nieuwe), en hierbij had ik juist hetzelfde probleem. Ik was toen naar de garage geweest, ze hebben hem uitgelezen maar niks gevonden, dus had ik een afspraak gemaakt om hem binnen te brengen voor onderzoek, maar kort daarna heb ik dan dat ongeluk gehad (per total), dus ik heb nooit geweten wat het probleem was...
Aan de ene kant vind ik het raar dat ik dit al voor de 2de keer voorheb...Is dit dan normaal bij die nieuwe diesels van tegenwoordig? Of is dit pure pech hebben? Productiefout? ... De wagen is fatsoenlijk ingereden, nooit hoger gegaan dan 2500/2700 toeren en ook niet al te snel ermee over de snelweg gereden (max. 150), en heeft nu zo'n 1.700km's op den teller.
Iemand een idee wat het kan zijn? (heb hier zelf de ***** verstand van). De ene dag heb ik dit probleem wel, de andere dag dan weer eens niet...
Thnx bij voorbaat jongens!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het probleem is dat je niet weet of er een dv6bted4 of dv6cted4 in zit
sinds 2010 heeft psa een nieuwe dv6
deze hebben we ook al helaas binnen gehad
het beste is naar de dealer toe
echter ben je hem een dag kwijt
zet hem een dag van te voren neer dan kunnen ze de volgende dag vroeg mee beginnen
ivm garantie is het niet slim om erop te wachten
via ppd sessie (peugeot planet diagnose) moet er dan gekeken worden of er storingen erin zitten, of de klacht bekend is bij peugeot
en daaarna gaan ze verder
als de klacht bekend is moeten ze de hele lijst behandelen en afwerken (ergste geval kan de wagen dus dan die dag niet mee)
het zou zo maar kunnen zijn dat er dan software update uitkomt
slimste is dat de wagen blijft staan en de volgende dag weer kijkt (of monteur neem hem mee naar huis)
dan kijken of probleem er nog in zit
zit probleem er nog in dan zullen ze de ppd sessie moeten vervolgen en contact opnemen met peugeot zelf
dan wordt het probleem samen met hun opgelost
dit is zoals het hoort volgens de regels van peugeot
ook ik heb het zelfde probleem bij het wegrijden met koude motor bokt de auto het is als of de koppelling doorslipt ( nieuwe wagen 1600 cc diesel ) ik heb het kunnen oplossen door meer gas te geven bij het vertrekken ( rond de 1700 toeren RPM ) dan rijdt de wagen normaal weg
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar