close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: koude start soms hakkelig door 2 vochtige bougie's

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.1

Geachte lezer(es)

auto start wel maar loopt enige seconden niet goed. 2 cilinders vermoedelijk. Cil 2 -3 bougie's beide wat vocht geconstateerd.
Auto heeft 295000 km gelopen inmiddels en word ook iets warmer met stationair draaien dan de voorheen.
Koppakking zeer klein lek misschien op cil 2 - 3 ? Spul bij koelvloeistof kiepen om het uit te sluiten?
Klepsteel rubbers die iets na laten ?? Wie kan mij erin adviseren. Kan wel een foto toevoegen bougie 1 en 2
Rijd als een zonnetje en start ook goed behalve als weer helemaal koud is. Soms draait koud ook goed.
Rijd er nu al een jaar (25000 km) met door met dit euvel maar het word langzaam erger.
Heb bougie's gewisseld 1 naar 2 en 3 naar 4 en start wel meteen goed. Vochtige bougie zit dan op cilinder die geen lek heeft en lijkt poosje te helpen.
Gaarne advies Bij voorbaat dank Ck
KM 297500
Duidelijkheid over probleem van start inmiddels doordat een heel klein gering lek van koppakking op cilinder 2 en 3. Verlies 1/4 ltr vloeistof op 2500 km.
vermoedelijk zeer klein invreting(oxidatie) in kop en/of motorblokzijde.

Mijn Vraag Ervaring met dichtmiddel bij de Koelvloeistof doen voor een tijdelijke oplossing. Kan dat ivm het zeer klein koelvloeistof verlies betreft.

Bij voorbaat dank voor jouw advies.

Geplaatst door

CK1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

compressie meten

cilinderlek test uitvoeren

CO test uitvoeren

Hallo Renault monteur

Compressie is gemeten Alle 4 cilinders rond 12 bar met mijn meter.

CO test. gedaan. CO niet waarneembaar met verkleuring van de vloeistof.

Cilinderlek test zelf uitgevoerd met een aangemaakt tool. Leek enige lek uit Cil 2 bougiegat te komen terwijl ik druk op cil 4 had staan.
Vind ik zelf moeilijk te constateren waar die lekkage vandaan kan komen. Als je nog een hint heb hoor ik dat graag.
Bedankt alvast.


[quote=Renaultmonteurtje]compressie meten

cilinderlek test uitvoeren

CO test uitvoeren[/quote]
Late reactie maar de echte fout is er ook te laat uit gekomen. Stom stom van mij Had het kunnen weten. Lekke verdamper 30 euro ready.
Start weer oke inmiddels km 305mille dus kan

CK1 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.