auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Partner: Koude start toerental te laag

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 d

Hoi

Mijn partner met een 1900 diesel motor met Lucas brandstofpomp loopt met de koude start te kaag in de toeren.
Na een minuut of 5 gaat hij toeren verhogen.
Hij loopt wel op 4 cilinders en slaat meteen aan.
Nu heb ik gelezen van een vervroegings klep onder op de pomp.
Weet iemand wat de symptomen zijn als deze stuk is.
Het stationair toerental was ook iets te hoog, ik kon de stelschroef niet vinden en heb met het heveltje waar ook de koudstart vervroeger aan vastzit toerental terug gezet.
Vervroeger met kabel werkt gewoon.
Kan iemand mij vertellen waar ik het toerental kan afstellen en hoe ik kan Zien of de klep onder op de pomp nog goed is?

Groetjes
Bart

Geplaatst door

autobedrijf van breugel (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het waselement aan de gaskabel niet kapot ?

Volgens mij werkt de vervroeger met waselement dus de kabel gewoon.
Na een minuut of 5 verhoogd het toerental tot 1000 rpm en als motor warm is draaid hij ongeveer 900 rpm.
Ik zal morgen vroeg kijken of de kabel is aangetrokken met koude motor .
Hij moet toch langzaam terug gaan naarmate motor warmer word hè?

Grt
Bart

Je hebt het stationaire toerental teruggesteld maar bleef de koudstartverhoging niet gewoon "hangen"?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Hoi

Vandaag heb ik contact gehad met een diesel specialist.
Die vertelde mij dat het stat toerental laag is tijdens het nagloeien.
Na ongeveer 3 minuten loopt hij iets hoger dan 1000rpm.
Het nagloeien kost vermogen waardoor dynamo harder moet werken en het toerental zakt.
Klinkt dit logisch?
Het vervroegings systeem werkt correct, vandaag nog Gechekt.
De reden van het bijregelen van het stat toerental is dat ik de katalysator vervangen voor een pijp(kat was afgebroken).
Volgens kenteken is er geen kat verplicht dus daarom een pijp waardoor de uitlaat druk is veranderd en het toerental iets te hoog.
Groetjes
Bart

je kan stationaair toerental bij regelen op de pomp zelf
volg dit helemaal en doe wat er staat punt 4

verder controleer de andere stappen
maar stel daar niks aan af, anders kans groot dat je blijft afstellen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.