Hallo,
Het volgende probleem doet zich voor. Deze auto is stilgevallen op de autoweg, daarna opgehaald, en gecontroleerd of er brandstof kwam.,wat dus niet het geval was.
Hierna is de brandstofpomp vervangen, maar hij loopt nog steeds niet. Het motorstoringslampje is tijdens het starten wel aan. Er komt nog steeds geen diesel. Met uitlezen geeft hij foutcode P0193 brandstofverdeler druksensor signaal te groot aan. Of zien we iets over het hoofd? Alvast bedankt.
Gr John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstof filter verstopt?
slaat ie wel aan met startpilot?
hoeveel bar zie je in de live data tijdens het starten ?
p0193 Signaal brandstofdruk : Onderbreking of kortsluiting naar plus
dit houdt in dat je commonrailsensor iets verkeerd of iets wat niet klopt doorgeeft aan motor ebe
dit heeft als gevolg dat hij kan afslaan en niet starten als mogelijkheid
verder is de vraag waar kwam geen brandstof
waarschijnlijk zegt de sensor iets verkeerd tegen de motor ebe en daardoor wordt de verstuivers ook niet aangestuurd ivm eerst druk hoog genoeg moet zijn
sensor vv en de stekker controleren cq vervangen
daarna storing wissen en dan starten
verder ook goed ontluchten
ik denk dat p0193 al van het begin af aan in zit
hogedrukpomp heb je vv omdat hij geen diesel gaf??
heb je de druk gemeten wat de pomp afgeeft
daarna heeft dealer dummy's die je erop kunt zetten daardoor is het mechanisch en dan weer druk meten
levert hij dan ook weer 0-2bar
dan is de pomp kapot
dit mits hij zijn diesel krijgt
voor p0193 zijn paar verdachte onderdelen
stekker en draadbundel
motor ebe
sensor zelf
toen hij opgehaald was is er toen ook storing uitgelezen
zo ja dan had ik eerst deze storing opgelost voordat ik verder ging
dit ivm pomp niet goedkoop zijn ruil en bij deze ook niet lekker te installeren en officieel ook nieuwe distributieriem op moet
P0193 bij een Bosch EDC16C34 is brandstofdruk gemeten waarde te hoog, signaal draad ligt boven de 4.75 Volt . ( geen onderbreking of aan massa ). De veiligheidsstrategie is dan de motor uitleggen. Waarschijlijk ligt de signaaldraad van de brandstofdruksensor aan de 5V voeding, of is de brandstofdruksensor intern stuk. Daarom schroeft de computer ook de debietregelaar op de pomp dicht, waardoor er ook geen brandstof toe komt aan de rail of verstuiver.
Indien de foutcode permanent is en niet kan wissen met de stekker erop en verandert in P0192 met de stekker eraf en ook niet wisbaar, dan is het 100 % zeker de druksensor op de rail.
Anders even meten op de rode stekker van de brandstofdruksensor (is trouwens apart te verkrijgen).
ingang 1 : analoog signaal tss 0,5 en 4.5 V
ingang 2 : massa
ingang 3 : voeding 5 V
Eerst meten en nadenken, dan sleutelen, maar ja dat kom je hier op het forum wel vaker tegen.
Je hebt wel de pomp voor niets vervangen, dat is wel zéker, maar wie betaalt de rekening ...
Hallo allemaal,
De brandstoffilter is ook al vervangen. De rest ga ik morgen en dinsdag controleren. Alvast bedankt.
Gr John.
Hallo allemaal,
Sorry voor het late bericht, maar hij loopt. De brandstofdruksensor was stuk. Deze vewrvangen en hij liep meteen.Bedankt.
Gr John
dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht
jammer dat de klant nu een dieselpomp betaalt die achteraf helemaal niet nodig is geweest
als van te voren er uitgelezen en meet waardes waren bekeken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar