Peugeot 206: Krakend geluid onderkant auto

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Hallo,

Vanochtend richting Eindhoven gereden, eenmaal aangekomen in de stad zelf hoorde ik bij het wegrijden bij het stoplicht plots een krakend geluid. Het bleef steeds voorkomen, maar nu ook tijdens het remmen. Ik hoor een krakend geluid aan de onderkant van de auto. Eerst dacht ik dat het misschien mijn stoel was die niet goed op zijn plaats zat, maar nee. Ik voel het echt aan mijn voeten dat het kraken van de onderkant af komt. De bijpassagier voelt en hoort ook gekraak, maar voelt het iets minder.

Ik heb geprobeerd om te kijken of het aan het stuur ligt,maar stationair heb ik een paar keer van links naar rechts gedraaid, zonder krakend geluid.

Het kraken klinkt pas echt het hard als ik inparkeer. Dus tijdens het achteruit rijden flink sturen

Als ik eenmaal op snelheid ben hoor ik het geluid niet meer, tot ik moet remmen.

Het geluid klinkt een beetje alsof er nog een handrem op staat, maar die staat er niet op. Echter, de handrem wiebelt wel als hij er af staat. Geen idee of dat de bedoeling is.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Gigitex

Geplaatst door Gigitex (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 6 jaar geleden

Stabilisatorstangrubbers of taatslager van de schokbrekers zijn een optie , maar om veiligheidsredenen zou ik toch de auto op een brug zetten en de boel even goed inspecteren , zeker omdat je het met remmen en sturen ook hoort.

hans4074 (0) PRO, 6 jaar geleden

Zoals Kaleido al aangeeft....de omschrijving van het geluid is te serieus om mee door te blijven rijden. Het zou ook nog een versleten draagarm lager van de achteras kunnen zijn.

Wernervs (0), 6 jaar geleden

Bij mijn auto (zelfde motor, uit 2002 200dkm+) manifesteerde een defecte taatslager op rechts zich ook als een krakend geluid, bij inveren en bij remmen, maar vooral bij scherp insturen in bochten op lagere snelheden zoals stapvoets en oneffen ondergrond.
Echt hard krakend. Het kon haast niet anders dan het lager zijn en uiteindelijk was hij inderdaad op rechts flink aangetast (wat lagerkogels gebroken(!), roest, troep erin, happen uit de schaal etc.).
Dit was vorig jaar. Originele taatslagers zaten er toen nog op (en dempers). Ik heb het toen direct groots aangepakt en ook licht klapperende fuseekogels en dempers vervangen.

Dit even om aan te geven dat een defect rakend taatslager opzich niet heel vreemd is bij deze auto, zeker op deze leeftijd...

Gigitex (0), 6 jaar geleden

Ik ben naar de garage geweest. Garage zei dat er linksvoor een fuseekogel kapot was. De hele draagarm moest vervangen worden, want ja Franse auto's...
Dit geintje heeft mij 150 euro gekost. Nu rijd ik de garage uit en hij kraakt nog steeds! Ik terug gereden, ja kom morgen maar terug... lekker dit.

Ik heb steeds meer het gevoel dat er onderin wat los zit. Het heeft volgens mij niks met het stuur te maken, want als ik droog stuur hoor ik geen geluid. Pas zodra ik optrek of af rem, dus als de auto in snelheid veranderd hoor je dat heel even en stopt het weer.

kaleido 1 (1715) PRO, 6 jaar geleden

Ben je bij een fastfitter geweest , anders eens langs een andere garage een beetje monteur moet dit toch kunnen vinden.

hans4074 (0) PRO, 6 jaar geleden

En?

Peugeowske206 (0), 5 jaar geleden

Goedenmiddag
Heb exact hetzelfde probleem sinds een paar maanden al met mijn 206SW 1.6 16V. Het gekraak was al aanwezig bij hellingsproefjes toen ik de auto aanschafte. Ondertussen kraakt hij ook nog 5x harder bij het optrekken bij een bocht, op een helling, en nu soms ook gewoon bij het wegrijden.

Na veel lezen heb ik gelezen dat dit kan komen door de pakking tussen katalysator en voorpijp. Dit gekraak kan je in het filmpje goed horen bij 1:17 als ik vanuit stilstand de bocht neem.

Ik heb zelf verder ook last van (DENK IK) speling op de motorsteunen. Hierdoor kantelt het blok en schuurt de uitlaat tegen de achteras. Auto gaat volgende week nog maar een keer naar de garage voor deze 2 dingetjes en hopen dat het gekraak daarmee weg is.

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=-mSrK1yI_...[/yt]

Hans4040 (330) PRO, 5 jaar geleden

@ Peugeowske206, als je de auto naar de garage brengt voor deze problemen, waarom plaats je dat dan hier..?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.