Door de garage is onlangs een wiellager linksvoor vervangen daarna begon de auto erg te trillen bij het remmen en bleken de remschijven kromgetrokken. Op hun kosten zijn er nieuwe opgezet, maar 3 weken later waren ze alweer krom en weer vervangen, nu 4 weken later zijn ze weer krom. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Wij hebben de indruk dat ze alles iets te stevig hebben losgeslagen bij het vervangen van de wiellager en mogelijk iets verbogen hebben, waardoor de remmen steeds krom trekken, wat denken jullie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inderdaad opmerkelijk, het lijkt er op dat er een wielnaaf beschadigd is waardoor slingering aanwezig is. het opmeten van de naven geeft uitsluitsel.
Gr. paul,
Ik heb precies dit probleem gehad met mijn 406. Na 3 schijvenwissels van de garage en een lange vakantierit voor de boeg was ik het beu en heb ik net voor mijn vakantie bij bartebben 2 fusees met lager en schijven compleet gehaald en dit samenstel erop gezet en probleem verholpen. Wat er gebeurt is dat het bij het inpersen van het lager fout gaat. Men perst dan een braam, afkomstig van het naaf materiaal. De goedkoopste en snelste oplossing is wat ik gedaan heb. Bovendien was ik voor de twee fusees inc. alles minder kwijt dan voor 1 lager. Het spul zit er intussen al een jaar op zonder de kromme schijven. Dit is dus vrijwel zeker een montagefout van de garage, maak het jezelf makkelijk en haal op de sloop een paar complete fusees. Let wel op: de verschillende motoruitvoeringen kunnen verschillende schijfdiameters hebben!! Wil je zeker de goede spullen in huis krijgen kun je bij bartebben goed bestellen. Zij zoeken de onderdelen op aan de hand van je chassisnummer.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar