hallo, na het vervangen van de aandrijfassen komen de lampje abs en de handrem (is ook tevens lampje van de remvloeistof niveau) te branden. We hebben wel wat remvloeistof toegevoegd maar staat nog steeds onder max niveau. Als ik de auto start brandt er niks op de dashbord. Eens ik begin te rijden van kleinste ik op de rempedaal duw, al is het heel zachtjes komt direct abs in werking. Rempedaal wordt heel hard en auto vertraagt zeer traag. Dit herhaalt zich enkele keren. Daarna branden de lampjes abs en remvloeistofniveau. Eens die branden remt de auto normaal.
We hebben hem aangesloten op de computer en laten uitlezen. Er komt een foutmelding: onbekend fout P1310
Weet iemand voor wat deze foutmelding staat. En iemand idee wat de oorzaak van deze probleem kan zijn?
thanks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten er wel ABS signaalringen op deze andere assen? Toevallig een ABS sensor geraakt tijdens vervangen van de assen?
Vreemd,volgens mij betekend P1310: Ignition Coil 3 Primary Feedback Circuit?
En als de remmen hard aanvoelen,lucht in het systeem? Defecte rembekrachtiger? Vacuümlek?
Zijn de remmen eraf geweest,en zo ja,is het systeem goed ontlucht?
En wat hierboven ook gezegd word,is de kabel van een van de abs-sensoren beschadigd? dat wil wel eens gebeuren,en je staat er niet bij stil,maar er worden ook wel eens assen geplaatst van het verkeerde type.
12 jaar
[quote=hans4074]Zitten er wel ABS signaalringen op deze andere assen? Toevallig een ABS sensor geraakt tijdens vervangen van de assen?[/quote]
Hier zou ik dus zeker naar kijken! En of het een tweedehandse is, of die ringen niet versleten zijn.
12 jaar
de assen die we gemonteerd hebben zijn identiek hetzelfde, we hebben ze nog naast elkaar zitten vergelijken. En ze zijn gereviseerde kardans, en de juiste want daar waar ik hem gekocht heeft hebben we in de boek gekeken. Denk niet dat het verkeerde zijn. Rem schijven en remklauwen zijn natuurlijk demonteerd geweest maar daar is er niks mis mee gebeurd. De abs sensr is maar 1 vijs die dat vasthoudt, die hebben we ook op hetzelfde manier terug gemonteerd. Wat vreemd is dat de remvloeistof niveau lampje ook brandt, en niveau is zeker onder maximum. maar eens die lampjes branden op het dashbord werkt de remming normaal. Ik weet wel niet of de abs nog zou werken bij brusk remmen.
en wat betekent juist : Ignition Coil 3 Primary Feedback Circuit ?
grtz
12 jaar
haal de sensor er eens uit en kijk of de ring niet beschadigd is of recht onder de sensor zit? Als er maar ergens de ring iets scheef zit kun je dit soort storingen krijgen.
Zoals ik de foutmelding intepreteer zou dat zoiets betekenen als bobine 3 primair retour signaal ontbreekt of is vervormd,dus het zou kunnen dat bobine 3 niet naar behoren werkt.
De enige manier om de storing te vinden is om het uit te laten lezen bij de dealer,met de pp2000 testkast krijg je exacte de storing in beeld,en het zal mij ook niet verbazen dat er een fout in het remsysteem zit.Voor wat betreft de abs-problemen,zitten de stekkers van de sensoren er goed op,zit hier geen rommel in en is de massa in orde?
Een scheur in een van de ringen kan ook wel eens voor problemen zorgen,en ook kan de sensor een beetje naar buiten gebogen worden bij de montage,dan zit hij niet meer netjes boven de ring.
12 jaar
P1xxx codes zijn specifiek per fabrikant en kunnen zelfs per motor (type) verschillen.
De gegeven omschrijving over bobine 3 wordt gebruikt door GM (Usa) en aanverwante merken, maar geldt niet voor Peugeot/Citroen.
De omschrijving voor Peugeot heb ik niet en nog nooit gezien ook. Uit laten lezen bij de dealer is de beste oplossing hiervoor.
Ik ben er vrij zeker van dat het een signaal probleem van de abs sensoren is wat veroorzaakt wordt door de ring(en) op de as(sen). Als de auto stilstaat is er niets aan de hand, dan kun je er van uit gaan dat de elektrische circuits in orde zijn. Als je gaat rijden ziet de abs computer blijkbaar een snelheidsverschil tussen de voor en achterwielen en dan gaat het abs in werking,dit duurt eventjes tot de computer merkt dat het hier een onlogisch signaal betrefd en gaat dan in storing, lampjes branden dan etc. De remwerking is vervolgens normaal omdat het abs niet meer in werking komt.
Ik vraag me ook af welke eenheden er hier zijn uitgelezen, ik denk alleen de motor eenheid. Het is belangrijk dat de eenheid van het abs ook uitgelezen wordt.
dank u peugeot technieker, uw antwoord komt mij meest logisch. Morgen zal ik hem bij een andere garage laten uitlezen, waar een betere computer aanwezig is. Laat nog iets weten. Alvast bedankt
12 jaar
Kijk anders nog eens de ringen na of hier geen barst in zit, of ze evenveel tanden hebben als de andere assen en of ze nog goed vast zitten op de as. Afstand tot de sensor is ook belangrijk, wellicht zit er wat vuil op het afsteunpunt van de sensor waardoor die geen goed signaal af kan geven.
hey jongens, probleem is opgelost. Blijkbaar heb je 2 soorten assen bij de 406 coupe. Na bouwjaar 2001 hebben ze fijnere abs ringen geplaats, en is de aantal ringen meer in vergelijking met de models voor 2001. Tis wel moeilijk te zien op't eerste zicht, want lijkt identiek dezelfde assen maar toch ringen zijn verschillend. Toch bedankt vr jullie reactie
12 jaar
[quote=lionkadir]TOCH bedankt vr jullie reactie[/quote]
Dit klinkt alsof we er allemaal naast zaten? In nagenoeg alle antwoorden is er gesproken over o.a. de aandrijfassen en/of ABS ringen, met als reaktie van jou dat de assen identiek waren in je reactie van 7 januari 2012 19:24. Toch bedankt voor je bedankje.
En het verschil tussen 29 en 48 tanden is nu ook weer niet zo heel moeilijk te zien... Toch ? ;-)
ja sorry jongens was ni zo bedoeld. dank u allemaal voor de hulp die ik kreeg
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar