Ik hebhier een auto met nog trilling op het stuur en het rempedaal tijdens het remmen.
Voor en achter remschijven.
Achter nieuwe opgezet voor laten afdraaien maar heeft tijdens het remmen nog trilling op het stuur en de rempedaal.
Wat kan nog een oorzaak wezen of moet de voorste schijven ook nog vervangen.
In afwachting op reactie Groet Jan Hoekstra
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou dan zou ik toch eerst de voorschijven en blokken vervangen en de naaf op slingering controleren af draaien heeft niet altijd het verwachte effect.
groetjes jan.
Heb je voor ook nieuwe blokken gemonteerd?
Als je afdraait moet je wel de blokken vervangen.
Ik krijg vrijdag de auto van deze klant weer terug.
Ik ga dan de naaf controleren en de remschijven met blokken eventueel vervangen.
Eerst bedankt voor de tip en je hoort het resultaat wel.
Groet Jan Hoekstra
Kijk dan meteen even als er lichtmetalen velgen onder zitten of er geen oxidatiekoek aan de binnenkant van de velg zit waar de velg de naaf raakt.
Misschien overbodig maar wielbouten op de juiste manier en op moment vast zetten.
Succes
Ik heb deze auto vandaag weer gehad.
Heb voor nieuwe schijven + blokken op gedaan.
De naaf heb ik gecontroleerd maar kon ik niks aan vinden.
Na proefrit leek het probleem opgelost maar begon later weer trilling op het pedaal te krijgen.
wie weet in welke richting het nu moet zoeken.
Groet Jan Hoekstra
Als je pedaal trilt bij het remmen, kan het ook nog zo zijn dat je te maken hebt met een gebroken ABS ring waardoor de abs ingrijpt, ondanks dat er niet een wiel aan het blokkeren is. Een gebroken abs ring komt regelmatig voor bij een 406. Kijk even goed naar de voorsten, ze zitten op de homokineetkop. Niet altijd brand dan het diagnoselampje
Heb je een remmenbank? kun je de trilling terugvinden met je meter?
Let goed op je uitlijning/fuseekogels/draagarmspeling
Ooit een 206 gehad met zo'n probleem.
Tot 3 keer toe alles nieuw erop en naa 2weken stond de klant er weer.
Bleek toen in de fusee lichamen te zitten.
Ze hadden elders wiellagers vervangen en verkeert ondersteunt met eruit persen.
Bleken de bevestigings punten remklauw te zijn vervormd.
2 fusee lichamen via onderdelenlijn (is ook een gok) erop en het probleem was opgelost.
De auto is inmiddels gerepareerd.
Er bleken inderdaad bij beide assen voor de abs ring te zijn gebroken.
Heb beide assen vervangen met een paar gebruikte.
Na te hebben proef gereden bleek het probleem nu te zijn opgelost.
Bedankt voor julie reactie.
Groet Jan Hoekstra
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar