Peugeot 406: trilling op stuur + rempedaal

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Ik hebhier een auto met nog trilling op het stuur en het rempedaal tijdens het remmen.
Voor en achter remschijven.
Achter nieuwe opgezet voor laten afdraaien maar heeft tijdens het remmen nog trilling op het stuur en de rempedaal.
Wat kan nog een oorzaak wezen of moet de voorste schijven ook nog vervangen.
In afwachting op reactie Groet Jan Hoekstra

jhoekstra59

Geplaatst door jhoekstra59 (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

nou dan zou ik toch eerst de voorschijven en blokken vervangen en de naaf op slingering controleren af draaien heeft niet altijd het verwachte effect.

groetjes jan.

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je voor ook nieuwe blokken gemonteerd?
Als je afdraait moet je wel de blokken vervangen.

jhoekstra59 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik krijg vrijdag de auto van deze klant weer terug.
Ik ga dan de naaf controleren en de remschijven met blokken eventueel vervangen.
Eerst bedankt voor de tip en je hoort het resultaat wel.
Groet Jan Hoekstra

kaleido 1 (1715) PRO, 12 jaar geleden

Kijk dan meteen even als er lichtmetalen velgen onder zitten of er geen oxidatiekoek aan de binnenkant van de velg zit waar de velg de naaf raakt.
Misschien overbodig maar wielbouten op de juiste manier en op moment vast zetten.
Succes

jhoekstra59 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb deze auto vandaag weer gehad.
Heb voor nieuwe schijven + blokken op gedaan.
De naaf heb ik gecontroleerd maar kon ik niks aan vinden.
Na proefrit leek het probleem opgelost maar begon later weer trilling op het pedaal te krijgen.
wie weet in welke richting het nu moet zoeken.
Groet Jan Hoekstra

wkhoek (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je pedaal trilt bij het remmen, kan het ook nog zo zijn dat je te maken hebt met een gebroken ABS ring waardoor de abs ingrijpt, ondanks dat er niet een wiel aan het blokkeren is. Een gebroken abs ring komt regelmatig voor bij een 406. Kijk even goed naar de voorsten, ze zitten op de homokineetkop. Niet altijd brand dan het diagnoselampje

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je een remmenbank? kun je de trilling terugvinden met je meter?
Let goed op je uitlijning/fuseekogels/draagarmspeling

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Ooit een 206 gehad met zo'n probleem.
Tot 3 keer toe alles nieuw erop en naa 2weken stond de klant er weer.
Bleek toen in de fusee lichamen te zitten.
Ze hadden elders wiellagers vervangen en verkeert ondersteunt met eruit persen.
Bleken de bevestigings punten remklauw te zijn vervormd.
2 fusee lichamen via onderdelenlijn (is ook een gok) erop en het probleem was opgelost.

jhoekstra59 (0) PRO, 12 jaar geleden

De auto is inmiddels gerepareerd.
Er bleken inderdaad bij beide assen voor de abs ring te zijn gebroken.
Heb beide assen vervangen met een paar gebruikte.
Na te hebben proef gereden bleek het probleem nu te zijn opgelost.
Bedankt voor julie reactie.
Groet Jan Hoekstra

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.