👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hierbij mijn verhaal, kent iemand het probleem?
alvast bedankt voor uw reactie(s)
Probleem Peugeot partner 2.0HDI
37000Km
Bouwjaar oktober 2003
Siemens (brandstof) systeem
Ik ben 2e eigenaar van deze Peugeot partner. Ik heb er 1 jaar en een paar maanden zonder problemen mee gereden. Tot een maand terug. Toen kwamen er problemen:
• Tijdens het rijden met koude motor begon de auto heel af en toe in te houden. Het vermogen viel weg en kwam later weer terug. Het is ook wel eens bij een warme motor gebeurd.
Op een geven dag werd het probleem dagelijks. Iedere keer als de motor koud was gaf hij dit probleem.
• Een paar dagen later reed ik ‘s morgens weg en ging na ongeveer 5 min gereden te hebben het verklikkerlampje branden van zelfdiagnose motor (of de auto toen in noodloop ging weet ik niet exact meer). Toen ben ik gestopt en terug naar huis gegaan.
Vervolgens reed ik ermee naar de garage, en na een stuk gereden te hebben ging hij weer uit.
Bij de Peugeot dealer hebben ze de auto uitgelezen met de laptop. Aan die storingen konden ze niet zo snel conclusie trekken, omdat ook het lampje uit was.
Vervolgens had ik afgesproken als het probleem terug keerde dat ik weer naar hun kwam.
• De volgende morgen wilde ik de auto starten, maar hij startte niet meer. Hij ging ook niet eens in noodloop. Vervolgens hebben we de brandstof toevoer bekeken, los gehad, maar was niet veel aan te zien. Vervolgens startte hij weer en alles werkte weer normaal, maar het was helaas tijdelijk.
2 dagen later startte hij weer niet en kreeg hem niet meer aan, wat ik ook deed.
• Vervolgens weer de laptop eraan gehangen en hij gaf de storing dat de verstuivers geen spanning meer kregen, de omvormer was stuk van de computer.
Bij erkende sloperij 2e hands boordcomputer gehaald te hebben en vervangen, reed de auto weer. Alleen na de motor warm gedraaid te hebben, of een stuk mee te hebben gereden, ging hij iedere keer (bij dezelfde temperatuur van indicatiewijzer) in noodloop.
Ik kon niet meer harder rijden als 100 en het motor lampje brandde weer.
• Vervolgens de computers ingeleerd, hielp niets. Daarna heb ik de computer op de sloperij weer omgeruild voor een gehele andere, maar gaf precies hetzelfde probleem. De erkende sloperij had de computers getest en zei, dat ze goed waren. We hebben weer de laptop aan die beide computers gehad en bij allebei gaf hij nu aan: Het voorgloeirelais blijft hangen.
Die is ook vervangen, computer ingeleerd maar het probleem bleef bestaan.
• Peugeot Nederland is er al bij betrokken geweest, die weten het ook niet. Nu zeggen ze weer dat de bedrading nagemeten moet worden.
Momenteel rijd ik nog steeds in noodloop rond. En de bedrading is nog niet doorgemeten
Heeft u enig idee waar het aan kan liggen, komt mijn probleem bij u bekend in de oren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zelfde probleem had ik ook met mijn 306 HDI.
Probeer de brstofpomp te kontroleren of die wel stroom krijgt door een sis-geluid te horen wanneer het contact aan is. Probeer de pomp te voeden met spanning, werkt ie dan is er een draadbreuk.
Bij de EGR-stekker heb je nog een tweede loze-stekker en daar heb ik spanning afgetapt, verbonden met een relais en zodoende heb ik de pomp rechtstreeks gevoed.
succes!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar