Mijn auto verliest ergens koelwater.
De koppakking is vernieuwd.
Onder de waterpomp is het wel wat bruinig, met warme motor kan ik geen lek vinden.
Wie heeft er suggesties??
Geplaatst door nijhuis8180 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden
Heb je na het vervangen van de koppakking geen extra witte rook uit de uitlaat zelf na een warme motor? Dan lekt het koelwater namelijk langs je koppakking...
De waterpomp wil idd wel lekken maar soms de ene keer niks en de andere keer een hoop... heel verschillende soms. Het nivo goed in de gaten houden alsmede de plek op de grond waar de auto staat...
oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden
Even een nachtje afpersen dan moet het wel tevoorschijn komen.
nijhuis8180 (0), 19 jaar geleden
Martijn wat jij meldt over de over de waterpomp de ene keer veel en dan niets zou in mijn geval kunnen.
Soms gaat het een tijd goed en dan ineens moet ik wel anderhalf liter bijvullen.
Oldtimer, de tip van jou om wat langer af te persen ga ik proberen.
Heren bedankt.
MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik had zelf ook een keer het probleem namelijk, de ene keer bijna tot geen lekkage de andere keer een grote plas onder de auto... dus ja ff in de gaten houden.
greefje (0) PRO, 19 jaar geleden
Een advies laat de motor eerst warm draaien en zet deze dan onder druk. Dan heb je deze bij alle temperaturen afgeperst. Je omschrijft niet bij welke motor dit gebeurt maar bij de oudere xu motoren 1.8l en de 2.0 liter zag je normaal geen lekkage maar op deze manier wel bij de themostaat. Succes
nijhuis8180 (0), 19 jaar geleden
Greefje het betreft een 1400 uit 1993
greefje (0) PRO, 19 jaar geleden
Die heeft een metalen deksel bij de thermostaat die wel eens weg rot. Het waterverdeelhuis achter op de motor bij de waterpomp wil ook wel eens lekken. De rubberring komt daar wel eens naar buiten nadat een randtje van het verdeelhuis afbreekt door ouderdom.
nijhuis8180 (0), 19 jaar geleden
Ha, Greefje, ik heb vandaag de rubberring van het waterverdeelhuis vervangen.
Gisteren hingen daar druppels koelvloeistof onder.
Zoals ik al meldde was het op die plek wat bruinig, maar nu was het nat van de koelvloeistof.
Ik ga ervan uit dat het probleem is opgelost.
hartelijk dank voor het meedenken
groet, Herman