De aansluiting van de koppelingsleiding op de hulpkoppelingscilinder lekt. Wat komt het meest voor: leiding defect of koppelingscilinder (op het naar buiten toe lekken na, werkt ie wel heel goed)? Zijn afdichtingen (ik zie eigenlijk alleen 1 rubbertje) los leverbaar? Hoe kan de cilinder eventueel verwijderd worden, een kwart slag draaien of zo?
Luchtfilterhuis etc heb ik reeds verwijderd, ruimte genoeg om te sleutelen :-)
Ik vind overigens wel dat de borging van de snelkoppeling wat gammel aanvoelt: speling. Is dit normaal?
Dient de leiding echt met een duidelijk merkbare 'klik' in de cilinder vastgezet te worden?
Alvast bedankt. De oplossing volgt uiteraard ook indien de voiture weer rijdt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gisteren bij de dealer een nieuwe cilinder en een nieuwe leiding opgehaald, kosten vielen erg mee.
Monteren van de cilinder is eenvoudig, gewoon bajonetaansluiting (ietsje indrukken en een kwart slag draaien).
Montage van de leiding op de andere cilinder (achter de rembekrachtiger) ging ook redelijk makkelijk, via de linker wielkuip.
Ontluchten heb ik via de linker remklauw gedaan: met het rempedaal duw je dan via de remklauw de vloeistof in het koppelingssysteem via de ontluchtingsaansluiting van de nieuwe cilinder.
De service vriendelijke 406 rijdt (en koppelt) weer prima!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar