close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 2009: lekke koppakking

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FW, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Hi,

Ik heb vandaag een co2 test gedaan en daaruit blijkt dat er uitlaatgassen in mijn kvs systeem komen. Reden was dat ik vond dat er gemiddeld meer rook uit me laat kwam dan normaal. Lekke koppakking dus... of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

Ik merk tijdens het rijden er weinig van, de temperatuur daalt alleen soms een klein beetje bij flink accelereren.

Koppakking laten vervangen is niet goedkoop en auto is ook al elf jaar oud met 235000 km op de teller.

Het beste is uiteraard om de koppakking te vervangen maar hoe schadelijk is het om ermee door te rijden, kan dit ook nog lang goed gaan of zal dit snel erger worden?

Ik heb twee foto's bijgevoegd van de co2 test.

Ik hoor graag jullie mening.

Groet,

. .

Geplaatst door

Peug207 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij een lekke koppakking verlies je ook koelvloeistof , daar lees ik niets over ?

Hoi,

De auto verbruikt nauwelijks koelvloeistof, miss 1x in de 6 maanden dat ik bij moet vullen.

Olie verbruik is wel hoog 1l/1200-1500km.

Het motorblok is verder wel “nat” wat erg dun is dus wel op een mengsel van olie en kvs lijkt. Met name bij de linksvoor bij kleppendeksel/ketting.

De pakking van de kleppendeksel is vorig jaar vervangen.

Daarnaast was vorig jaar de expansie vat dop kapot waardoor die warm gelopen is, en een tijdje geleden stopte de waterpomp op de snelweg ermee waardoor de tempmeter ook in het rood vloog. Schade zou dus wel kunnen.

Zijn er nog andere mogelijkheden want zo test is toch vrij betrouwbaar? Zou een compressietest wellicht nog handig zijn?

Peug207 0

4 jaar

Dat klopt , het lek is waarschijnlijk nog erg klein .
Als je olie zou zweten/lekken ivm het verbruik zou het blok veel natter zijn, dus verbruikt hij het , dit geeft ook kosten , klepsteelrubbers , zuigerveren , kosten zijn niet laag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.