close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Lekstroom accu

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Ik heb een lekstroom bij mijn peugeot.

0,72A bij meten aan de accu met de amperemeter.

Alle zekeringen losgehaald, radio losgehaald, niks te vinden.

Nu na het stekkertje aan de dynamo los te hebben gehaald sprong de amperemeter naar 0,1 en toen 0,02A.
Super dacht ik.
Echter dagen later weer de accu leeg!

De computer geeft geen foutcodes.

Waar moet ik nu aan gaan denken? De dynamo? De computer in de auto?

Wie kan mij helpen?

Groetjes Eric

Geplaatst door

papaatje (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vervang de dynamo maar !!
denk dat de diode brug kapot is waardoor deze de accu leeg trekt .

succes .

limbra 1415
vip badge

11 jaar

Dankje Ron,

Ik laat de auto ,als ik hem niet gebruik, zonder stekker op de dynamo staan.

Als de accu vol blijft koop ik een dynamo.

Ik hou je op de hoogte.

Groetjes Eric

papaatje 0

11 jaar

je moet niet alleen de stekker loshalen,maar ook de dikke B+. Daar lekt immers de stroom..

maarten4874 0
badge

11 jaar

Hallo Maarten,

Ik heb alleen de kleine stekker losgehaald, toen vloog de lekspanning naar beneden.
Dus de dikke plus-kabel bleef zitten.

Moet ik nu ergens anders aan gaan denken?

Bedankt voor je reactie nog.

Gr Eric

papaatje 0

11 jaar

Nee,denk nog maar steeds aan je dynamo.

hobby-monteur 0

11 jaar

Kleine update.

Vanaf gisteren laten staan zonder stekker op dynamo.
Nu gemeten, 0,02A.
Na montage stekker en na ff gestart te hebben nog steeds 0,02A.

Van de week maar ff andere dynamo monteren.

papaatje 0

11 jaar

ik neem aan dat je auto een kleine half uur stil hebt laten staan en toen de waarde op geschreven
dit ivm als je de deur open en dicht doet al stroom door diverse computers wordt gevraagd waardoor je hogere amperage meet
deze eenheden vallen in slaap na 15minuten
ga je op display (van amperetang)na 30minuten kijken dan weet je meer

verder dynamospanning gecontroleerd bij stationaair en op toeren
hiernaast is er al een accutest gedaan. dit ivm inwendig ook probleem kan veroorzaken
heb zelf nog niet meegemaakt dat letstroom door de dynamo komt
tevens 0.02A is op zich niet veel en zou je hem toch een langere tijd dan paar dagen stil moeten kunnen zetten
heb al vaker test met amperetang gedaan, deze zijn niet heel correct in het weergeven van de waarde
bij zulke amperage moet je eigenlijk een multiemter die tot 1A of 10A kan meten tussen zetten
dan heb je een stabielere, zuiverde waarde
ik hou aan onder de 0.05A dat het afwijking in de meter is en niet zozeer de lekstroom is.
heb zelf met multimeter 0.02A gemeten en auto staat zonder probleem 4weken stil
met 0.02A lekstroom zou je met een accu van 50Ah ongeveer 100dagen kunnen laten staan voordat accu leeg is (dit is ongeveer kan me in vergissen en verkeerde berekening hebben gedaan)


mijn advies is om eerst met accuklem los te gooien (dan heb je totaal geen verbruik op zitten)
zo paar dagen laten staan en kijken of hij dan start
met dit weer is de accu sneller kapot
vaak zie/voel je dit aankomen. naarmate het kouder wordt gaat de wagen steeds slechter starten, op een gegeven moment zelf niet meer
dan kom je achter dat je een defecte accu hebt
accutest zegt veel
en bij dealer hebben ze speciaal tester die precies aangeeft of hij goed is,vervangen moet worden of opgeladen.
mijn gedachten gaat uit naar de accu
dit is tevens de goedkoopste van de twee

De eerste keer dat ik problemen kreeg met een lege accu heb ik er gelijk een nieuwe accu in gedaan. Dit was ook het eerste waar ik aan dacht.
Echter na een paar weken stond de auto weer zonder stroom.
Ik heb toen, met een multimeter, de lekstroom van 0,72A gemeten tussen de afgekoppelde accukabel en de -pool.
Alle zekeringen losgenomen maar geen daling in amperage vernomen. Kon dus niet de verbruiker vinden.
Als laatste nam ik de stekker van de dynamo los, de dikke plus-kabel liet ik zitten, de weerstand ging toen naar 0,1 en vervolgens naar 0,02.
Vanmiddag weer gemeten, na vannacht het dynamo-stekkertje losgelaten te hebben, nog steeds 0,02.

Ik heb nu de auto laten staan met accu plus dynamo-stekkertje aangekoppeld, afwachten.

papaatje 0

11 jaar

Update.

Vandaag test gedaan zonder wat dan ook elektrisch te gebruiken vooraf. Motorkap stond open.
Alle stekkers zijn de hele nacht aangesloten geweest.

Lekstroom was nu 0,01A!

Verder geen problemen gehad.

papaatje 0

11 jaar

Geen last meer gehad van lege accu.
Ik denk dat het zo klaar is.
Bedankt voor jullie inbreng.
Groeten Eric

papaatje 0

11 jaar

even hele stomme reactie geven
ik heb laatst een 206+ binnen gehad met hetzelfde probleem
met multimeter meten we regelmatig de stroom
dit is 13mA dus 0.013A super niks mis mee
ivm auto net iets meer dan 2jaar oud is toch email verstuurt naar peugeot

het blijkt dat in de geschiedenis 1x eerder voor is gekomen dat de bedrading van de portiervergrendeling kortsluiting maakte. je hoeft niet perce een knop op het dashboard te hebben ervoor (uit mijn hoofd zit het bij de knipperlicht)
maar de draad kan wel zitten, je zou dit kijken.
bij betreffende auto werdt netwerk door de kortsluiting steeds gewekt. hierdoor loopt er een stroom en dus lege accu
klant van de 206+ zij tevens ook dat de display bij afsluiten blijft branden (waar je km-stand in staat) en dat de portiervergrendeling gek deed
volgende dag kreeg ze dit probleem.
portieren deden dan tijdens het rijden op en dicht.

verder voor gene die wil weten
september accu vervangen ivm leeg was, geen lekstroom, laadsysteem is goed
oktober weer leeg accu, zelfde test waren weer goed,accu op geladen en accutest gaf accu ok aan
van de week weer hetzelfde probleem gehad en weer niks gevonden
wel communicatie storing met de motor,com-schakelaar, display en radio zo uit mijn hoofd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.