Mijn Peugeot 405 sri uit 1990 heeft slechts 87000 km gereden.
Bij aanschaf bleef het minimum koelvloeistofniveau-lampje af en toe branden. Bij controle bijgevuld. lampje bleef branden. na een minuut spoot de koelvloeistof weer via de overloop naar buiten. Luchtbel dacht ik. Maar helaas lampje brandt regelmatig. Na een week liep de auto plots op 2 cilinders. Na de garage. Bleek bougie/kabels doorgeslagen. Vervangen Bougie's, kabels, verdelerkap en rotor. Helaas al wel schade aan Katalysator.Dus Kat leeggehaald en opnieuw gemonteerd. Nu nog een probleem. Als de auto warm is en ik bij verkeerslicht stilsta komt er witte-grijze rook uit de uitlaat. Als ik weer toeren maak rook weg. De auto loopt stationair schuddend en warmt dan snel op. Fan slaat gewoon aan. Auto verbruikt nagenoeg geen olie;nog geen liter per 4000 km.
Ik heb geen meetapparatuur en auto is volgens peugeot niet goed uit te lezen (1990).
Kan dit komen door een kapotte lambdasonde en-of thermostaat ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dick ,ik denk aan een lekke koppaking maar dat zul je toch even bij een garage moeten laten testen, deze auto's hebben wel een storingsgeheugen maar dat is alleen met een serieele meting te benaderen en dat is dus voor een amateur niet te doen.
wit grijze rook duid idd op water in je verbranding...
Vreemd dat het alleen is bij stationaar...
Ik denk idd zoals hier boven je koppakking, geen verbruik van koelvloeistof tot op heden of olie??? De koelvloeistof heeft ook geen grijze kleur gekregen????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar