Ik heb problemen met LPG. De moeilijkheid is dat steeds incidenteel gebeurd waardoor het moeilijk wordt om het euvel te traceren voor de monteur. Als ik rij dat houd de auto in en ik kan de pendaal indrukken wat ik wil. Er gebeurt gewoon niets en de motor slaat uiteindelijk af.
Het lijkt wel of ik in een ballon trap of luchtbel. Het geeft geen enkele reactie. Ik doe dan vaak even het contract even uit en daarna direct weer aan en dit wil in enkel geval wel eens helpen. Meestal schakel ik dan over op benzine.
Ook heb ik weleens 1 of 2 keer in de 3 dagen dat als ik moet afremmen dat mijn motor afslaat. (Ter info: De stappenmotor is net 3 weken geleden vervangen en ik heb geen problemen met benzine!)
Bougies zijn regematig vervangen en de boubine is vervangen. De LPG is doorgemeten en niets gevonden. Kortom het is niet te traceren.
Heeft iemand nog een oplossing of weet de oorzaak hiervan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb ongeveer hetzelfde probleem; mijn auto houdt soms ook in op gas, terwijl ik het paspedaal helemaal in trap. Volgens mijn garage is de ptc-pomp van de gastank kapot en dit kost 830 euro om dit te laten maken.
Hoop voor je dat het niet hetzelfde (dure) probleem is, maar misschien heb ik je er mee geholpen...
Groetjes Francis
je moet eens je luchtdruksensor laten na kijken die willen ook wel eens kapot gaan en dan heb je ook wel eens dat de auto afslaat , maar slaat ie dan ook op benzine af als dat nu niet is dan zit het toch in het gas gebeuren
18 jaar
Als de auto op benzine rijdt dan heb ik geen probleem, dus het heeft echt te maken met het gas!
-----
Francis, de PTC pomp kost rondom de 250 euro.
Dus de reparateur vraagt wel erg veel van je.
-----
Ik zou graag nog iets meer willen weten van iemand die ook deze problemen heeft gekend en na reparatie aan de PTC pomp geen problemen meer heeft gekend.
Graag reactie
18 jaar
Mijn ervaring met vialle LPG installaties is dat de elektrische verbindingen van extreem slechte kwaliteit kunnen zijn. Vooral bij vage problemen die "alleen in bochten" of "alleen tijdens remmen" of "alleen bij vochtig weer" optreden ligt de oorzaak vaak bij verroeste of losse stekkerverbindingen. Ik weet niet of dit in jouw geval ook van toepassing is, maar het is eenvoudig om zelf eens alle stekkers e.d. te controleren door ze een keer los te maken en te kijken hoe ze er uit zien. Baat het niet dan schaadt het niet...
18 jaar
Rickel volgens mij is die 250 alleen voor de pomp sturing, de pomp zit in de tank en komt op 600/700 euro. Zoek even bij vialle waar een specialist zit die de juiste diagnose kan stellen, alleen uitlezen is dus niet voldoende.
je denkt goekoop uit te zijn met dat gas maar...
18 jaar
Hallo Rickel,
Helaas, ik heb het op meerdere plaatsen nagevraagt en iedereen noemt een prijs van rond de 800 euro voor de pomp; alles inclusief... Dus bn bang dat het toch echt zo duur is...
Groetjes Francis
18 jaar
Jaren geleden overkwam mij dit ook nadat ik van mijn Vialle LPI-installatie per ongeluk de tank een keer leeg had gereden. Voor mij was dit direkt het teken om het rijden op LPG de rug toe te keren en op diesel over te stappen.
In de jaren daarna heb ik van die beslissing nooit een seconde spijt gehad.
Want laten we eerlijk zijn, van die 800 euro kan je aardig wat brandstof aanschaffen.....
18 jaar
Bij een diesel gaat er ook weleens wat stuk, voor de prijs van een dieselpomp kan je ook heel wat gas tanken.
En de laatste tijd gaat er ook zat kapot aan een diesel als je zo eens rondkijkt op de site.
En die kosten zijn vaak ruim het dubbele van wat een pomp in een tank kost.
Maar door de bank genomen houd een diesel het wel wat langer vol.
Maar niet voor niks.
18 jaar
Laat ze toch lekker dieselen primera, wij weten wel beter ;-) lekker voordelig kilometers maken op gas !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar