HALLO,IK HEB EEN PEUGEOT 406 1800 VAN 98 IK WOU WETEN,ALS DE GAS TANK LEEG IS OF DE POMP DAN STOPT OF DOOR DRAAIT EN OF DIE DAN AUTOMATISCH OP BENZINE SCHAKELD WANT IK WIL EENS PROBEREN HOEVEEL KILOMETER IK KAN RIJDEN MET EEN VOLLE TANK GAS.EN DAN HEB IK NOG EEN VRAAG HOE ZIJN DIE MOTORBLOKKEN HET IS GEEN 16-KLEPPER HET IS EEN GEWONE 1800 IK VIND HEM WEL EEN BEETJE TE LICHT VOOR ZO'N GROTE AUTO MAAR DAAR ZIT IK NIET ZO MEE.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alan,
Nooit de tank leegrijden. De pomp wordt gesmeerd door het vloeibare gas. Die paar seconden zonder gas draaien kunnen hem de das omdoen. Dit is de voornaamste reden dat er veel klachten zijn over het stukgaan van de pomp.
Heeft deze achtklepper hydraulische klepstoters? Volgens mij niet. Als ik het goed heb is het dezelfde motor die ook in de 405 voorkwam. Zo niet dan raad ik je aan om de klepspeling te laten controleren. Om de 60.000 km als je hem lang goed wilt houden.
gr.
Cees
Cees, zoals gewoonlijk, alles is goed,een gewone 1800 met kleppen die moeten worden gesteld en waar ongeveer rond de 150.000 een andere kop op moet.Afhankelijk van de rijstijl trouwens.
wat kost een nieuwe kop met harde kleppen.
19 jaar
Geen idee,waarom laat je niet gewoon bij een revisiebedrijf nieuwe zittingen plaatsen?
Ja dat was ik ook van plan maar,is er verschil tussen de hardheid van de kleppen dan bedoel ik dat ik geen 150 dkm maar stel 250 dkm kan rijden trouwens die kop die er nu op zit die is vorig jaar samen met de gas instalatie gemonteerd.dus ik hoop dat ik nog een tijdje vooruit kan.wat zijn trouwens de dunste plaatjes voor de kleppen dan kan ik zien of de kleppen zijn uitgesteld.
19 jaar
antwoord op cees heemskerk,als ik hem s'morgens start dan hoor ik wel eventjes een getik een paar seconden maar dan is het weer weg wil dat zeggen dat er hydraulische klep stoters in zitten of heb ik het helemaal mis,waar zit trouwens het motor plaatje/motor nummer.
19 jaar
Alan als er al een gemodiviceerde kop op zit hoef je je nergens zorgen meer over te maken dan gebeurt er niets meer .
dat getik kan dat ook bij mechanische kleppen, hoever ik weet,niet want daar hoeft toch niks gevuld te worden.en waar zit de motor code.is dat het plaatje op de slot plaat,dus als je de motorkap open doet links boven de koplamp.
19 jaar
motorcode zijn 3 letters in het chassisnummer, pos 5 t/m 7 en begint in jou geval met een L.Dat getik kan ook het rammelen van de busjes boven de klepppen zijn voordat er olie tussen komt, vooral als het maar een moment is dat je het hoort dan is het niets.
wat is dat voor een busje en waar dient het voor.
19 jaar
Ze noemen het ook wel(klep)stoterbusjes, daaronder zitten de klepstelplaatjes en de kleppen en klepveerschotels en hoedjes en veren enz.
óó de klepstoter ik dacht al wat voor bus zit er onder de kleppen deksel sorry misverstand.kun je mij nog iets zeggen hoe kom ik voor een redelijke prijs aan een electronische distributie spanner dus voor de spanning van de riem op te meten.of moet ik het op gevoel doen,ik doe het altijd de langste kant een kwart slag draaien is dat goed of zeg je van dat heb ik nog nooit gehoord
19 jaar
Hoe haal ik de klok eruit,midden console en het paneel van de verwarming (draaiknoppen)want er zijn een paar lampjes kapot,is er trouwens een vraagbaak leverbaar voor de 406 1.8 van 1998 geen 16-klepper!!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar