close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: lpi

Bouwjaar: 2005

Zojuist lpi vialle in laten bouwen in 406 coupe v6 2002.
Volgens inbouwstation kan ook een behoorlijke caravan rustig naar de alpen gebracht worden met deze auto OOK op lpg!mijn gevoel zegt dat ik hellingen beter op benzine kan nemen. Vroeger
liepen mijn 6 cilinder opels tijdens een vakantie toch vaak beginnende motorschade op(weggezakte kleppen) Door de verkoelende werking van het ingespoten vloeibaar gas zou volgens de monteur dit probleem niet meer voorkomen en zou de peug. v6 zowiezo geen problemen geven.Wat opvalt is, dat bij tussenaccelleraties(80-130km/u in 5)de auto op lpg SNELLER is dan op benzine!Bij normaal rijden is bovendien 1:10 goed haalbaar op lpg.Presteerd kortom op gas zeker zo goed als op benzine.Graag advies/mening van "kenners".

Geplaatst door

xfx (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik rij al meer dan 10 jaar op LPG (weliswaar niet met caravan) en ook door de bergen. Nog nooit problemen gehad. Vroegah met mijn ouders ook vaak naar bergachtige gebieden op vakantie geweest (oa de alpen) en we hebben tijdens de vakanties altijd veel gereden, ook met de caravan en ook op LPG. Dat waren alleen wel Mazda's (626) maar ook nooit problemen gehad.

En de slogan "op gas moet je koken" houden we er wat mij betreft in. Als iedereen lekker op gas gaat koken dan blijf ik erop rijden. Met de huidige brandstofprijzen is 2 liter LPG goedkoper dan 1 liter diesel en op 2 liter LPG kom ik verder dan met een gelijkwaardige diesel op 1 liter (diesel).

RAH 0

19 jaar

Voor zover ik weet is de Vialle instalatie niet gehomologeerd voor Peugeot in Nederland.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Oldtimer jansen, betekend dat dat peugeot niet achter het gebruik van lpg staat bij deze motor? Is overigens lpi-motorkit van de 607 v6 waar vialle compl. pakket voor levert, gecombineerd met tank-set van 406.

xfx 0

19 jaar

Dat betekent dat iemand van Peugeot Nederland jaarlijks rond de Kerst uitgebreid met zijn gezin op kosten van Teleflex gaat dineren. Zodoende blijft Teleflex gehomologeerd, want het kan niet zijn vanwege de kwaliteit en vlotte leveringen?

Off=topic; @Moderator: Dit is toegestaan? En mijn commentaar dan op een misleidende afvertentie dan? Die wordt gewoon gedelete zonder commentaar. Hebben de lezers geen recht erop om te weten wanneer ze worden belazerd?

oldford 0
badge

19 jaar

Oldtimer, alleen voor de V6 niet ? Inbouw van Vialle LPi voor de 1.8 16V is bij een Peugeot dealer geen probleem zelfs met compleet behoud van Leeuwekeur garantie (of zit er in die leeuwekeur garantie het katje??)

Volgens mij is het zeker met een V6 LPi geen probleem op pad te gaan met een caravan erachter. Bij een 1.8 en 2.0 zou ik me er meer zorgen over maken.

pieterp9094 0
badge

19 jaar

Ik heb een 406 1.8 EW met LPI, ingebouwd door Nefkens in Utrecht.(!)
Ik ben met deze auto naar Zuid Frankrijk geweest met een caravan van 1200 kilo. Het houdt qua vermogen niet over maar 90 km per uur op de autoroute in zijn vijf is absoluut geen probleem. Gasverbruik 1:7 tot 1:8.

Ik raad iedereen aan op LPG te gaan rijden. Je hebt de installatie zo terugverdiend. En Vialle LPI is voor mij de beste installatie tot nu toe. Ik rijd al van 1978 af op LPG en kan mij dus als ervaren LPG rijder bestempelen.

Die 1.8 is natuurlijk maar een klein motortje vergeleken met een V 6, maar als ik al geen verschil voel tussen benzine of gas dan moet jij dat helemaal niet voelen.

Ga met een gerust hart met die caravan op LPG op stap. Je zult het alleen en vooral merken in je portemonee!

heemskerk4251 0

19 jaar

Luuk, even buiten alle Commentaren om, ik geloof best dat Vialle in staat is om een passende set te maken voor een V6 van Peugeot. Ik heb alleen maar neergezet zoals het is en of daar nu iemand van Peugeot lekker van gaat eten dat doet even niet ter zake, jammer dat ik niet mee mag.Maar het commentaar bij Peugeot horende op mijn verblijf op Problemcar en de antwoorden dan zal dat wel nooit gebeuren. Of de V6 op gas het goed zal doen? Zonder twijfel.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Ik zou persoonlijk zelf op benzine rijden om de boel te sparen.
Ik heb ook een lpi vialle.
Dit is tegen mij ook gezegd i.v.m het trekken van een caravan.
het moet allemaal makkelijk kunnen volgens het inbouwcenter.
Maar het word toch allemaal wat warmer op gas.
dit doe ik al een aantal jaren zo, en nooit geen kleppenellende of gescheurde koppen gehad.
Ondanks dat het lpi vloeibaar ingespoten word waardoor het een verkoelende werking heeft.

primera p11 0

19 jaar

Iedereen bedankt voor alle goede raad, ga denk ik toch maar op mijn "auto-gevoel" af en ga bij een momenteel verbruik van 15ltr/100 km of meer, toch maar over op benzine om de boel te sparen.De boardcomp. laat hiermee immers prima zien hoe hard de maschienerie moet werken.Dat de hele zaak toch iets warmer wordt dan normaal, kan ik tijdens mijn woon/werkverkeer ritten zien aan de olietemp.meter; staat toch ca. 10 graden hoger aan het eind van iedere rit. Oldtimer jansen, begrijp ik het goed dat peug ned. niet blij is met al je nuttige info op problemcar?
Is dan wel teleurstellend.

xfx 0

19 jaar

Luuk, dat heb je goed begrepen, vooral ook omdat door mij en andere mensen wel eens tips worden gegeven richting bepaalde dealers die dan behoorlijk op de proef worden gesteld omdat er gesproken wordt over nieuwe ontwikkelingen die zij op een of andere manier gemist hebben.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.