Peugeot Partner: lucht in brandstofleidingen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: hdi

Na een grote beurt waarbij de distributieriem vervangen moest worden merkte ik,na +- 3 wkn,dat m`n Peugeot Partner (m`n vriendin klaagde al enige tijd over een diesellucht) een te hoog brandstofverbruik had.Na een check bij m`n garage bleek dat 1 v/d plastic nippels die in de verstuivers zit eruit lag,waardoor diesel eruit gutste,1 monteur had het gemaakt(zei die).Dus ik de volgende dag naar m`n werk gereden en op de terugweg,na nog steeds teveel consumptie,gaf m`n Partner de geest.Ik de WW gebeld,bleek dezelfde nippel niet goed geborgd te zijn en er weer uitgeschoten.Na wat gepruts was hij eindelijk geborgd,maar nu wou de motor niet starten ivm lucht in de leidingen(na 1 stukje rijden,afslaan en gesleept te zijn was ik bij m`n garage)1dag later kreeg ik te horen dat de lucht in het brandstofsysteem veroorzaakt werd door lekkende verstuivers.Nu vraag ik mij af of ze wel de goeie diagnose hebben gesteld. Ik heb dus een aantal vragen en hoop antwoorden te krijgen.VR1:-Kan die nippel onder druk zomaar los schieten of hebben ze misschien tijdens de distributieriem vervanging alle brandstofleidingen los gehad en 1 nippel per ongeluk niet goed geborgd,waardoor deze na 2 wkn(of eerder)kompleet los lag? VR2:-kunnen verstuivers lek raken?Zoja VR3:-kunnen ze lek raken door lucht in het systeem?Zoja VR4:-kan dit dan veroorzaakt zijn door die niet goed geborgde nippel? VR5:-welke andere oorzaken zouden de reden van dit brandstof probleem kunnen zijn? Vriendelijke groet van een franse autoliefhebber

france car

Geplaatst door france car (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldtimer (0) PRO, 14 jaar geleden

Te weinig gegevens, welk type motor enz.

france car (0), 14 jaar geleden

ok,Partner 170c 2.0 HDI - 1997 cm3 - 66 kw - gesloten wagen - datum 1e afgifte nl 14 okt 2005,ik hoop dat dit genoeg gegevens zijn

oldtimer (0) PRO, 14 jaar geleden

Normaal gesproken komt er op de retouren die boven op de injectoren zit maar heel weinig retourbrandstof, dus als daar veel komt kun je er van uit gaan dat de injectoren lek zijn.
Vreemd is het wel dat dat opeens begint.
Lucht aan de aanzuigkant van de pomp kan alleen maar door een lek in de aanzuigleiding er in komen of doordat deksel niet goed afdicht op het brandstoffilter.
Ik denk dat de garage er nog maar eens goed naar moet kijken .

france car (0), 14 jaar geleden

m`n garage heeft de verstuivers laten checken die voldeden nog aan de geldende normen,ze hebben de retourleidingen strakker vastgezet,het luchtprobleem werd volgens hen veroorzaakt doordat de brandstofmeter teveel aangeeft en de tank dus lucht aanzuigt.In principe hebben ze nix vervangen,nu maar hopen dat we belgie op en neer kunnen.De rit zal ik,bij opnieuw problemen,hier wederom plaatsen.En Oldtimer hartelijk bedankt voor de wijze les, vr gr france car

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.