Vorige week is mijn auto naar de garage geweest voor het vervangen van de distributieriem en de waterpomp.
Toen ik hem ophaalde en er mee weg reed viel mij meteen op dat ik de koelvloeistof hoorde lopen in het systeem (uit eerdere ervaring weet ik zeker dat dit het geluid veroorzaakt). Ik ben meteen terug gegaan naar de garage, waar ze nogal moeilijk deden en eerst deden of ze het geluid niet hoorden en daarna beweerden dat zij niet verantwoordelijk waren hiervoor. Wel hebben ze het systeem ontlucht, daarna deed de verwarming het niet meer. Nogmaals het systeem ontlucht en bijgevuld en toen leek het geluid te zijn verdwenen en deed de verwarming het gelukkig ook weer. Ik ben toen naar huis gegaan en heb de auto pas weer na het weekend gebruikt. Toen ik er mee naar mijn werk ging hoorde ik de vloeistof weer lopen in het systeem en op de terugweg ook weer. Als de motor warm is hoor je het geluid niet meer.
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik hier nu mee aan moet? De garage zegt niet verantwoordelijk te zijn voor het probleem, maar wil mij wel een second opinion laten doen of kan een expert laten komen. Ze zeggen ook dat het geen kwaad kan en dat ik er gewoon mee kan blijven rijden, maar is dat wel zo? Kan met het verwisselen van de waterpomp dit probleem zijn veroorzaakt of kan dat er niets mee te maken hebben zoals de garage beweert? Ik ben maar een leek die van het kastje naar de muur wordt gestuurd en niet met zekerheid kan zeggen of het klopt wat er gezegd wordt.
Bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het moet goed worden ontlucht anders werkt dit niet goed.
Er zit een ontluchtingsnippel op de kachelslang en ergens op de thermostaathuis.
Draai dit los en vul de systeem tot er water eruit loopt.
En ik vind dat ze wel verantwoordelijk ervoor zijn want de koelvloeistof word wel afgetapt en hun moeten dit ook weer goed vullen.
Bij peugeot moet je het koelsysteem onyluchten met een "'fles "' ophet expanietankje of op de radiateur het nivo staat dan hoger
als je dit niet doet krijg je het systeem slecht ontlucht.
lijkt mij logies dat de garage waar de reparatie is uitgevoerd zn verantwoording moet nemen en geen verhaaltjes moet vertellen.
het kan ok zo zijn dat ie na de rep. water verliest en dan ga je de lucht horen in de kachelradiateur dit is bij een 106 het hoogste punt van het systeem en de dop om te vullen licht lager dan de radiateur vandaar die fles om te vullen.
dit gaat wel vaker fout vooral bij universele garages.
mvg hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar