Peugeot 306 : luchtklep airco

Hallo allemaal sinds kort ben ik in bezit van een Peugeot 306 xt 1.6 uit 1995.
Er is later airco in is gebouwd en na verder speurwerk blijkt dit een instalatie te zijn van DIAVIA!!???
Het probleem is dat er een klep zit die dicht moet staan als de airco aanstaat en zo de (koude)luchtstroom bij de verdamper vandaan zuigt en als de airco uit staat moet de klep open staan dus aanvoer buitenlucht.
Nu wordt deze klep mechanisch bedient met een motortje bij aan/uit schakelen airco .
Het probleem is nu dat dit motortje niet wil stoppen als de klep helemaal maximaal open of dicht staat en waarschijnlijk is de vorige motor ook stuk gegaan is.
Voor nood heb ik nu de + onderbroken !
Weet iemand raad? ??????? Ik dacht zelf dat er bij een bepaalde weerstand het motortje geen spanning meer hoort te krijgen .

Met vr. Ron

romo

Geplaatst door romo (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (25) PRO, 17 jaar geleden

ron je motortje is stuk deze zul je moeten vervangen.

groetjes jan.

romo (0), 17 jaar geleden

Hoi Jan bedankt voor je snelle reaktie maar dit is juist het probleem ,want ik ik heb net een nieuw orgineel motorje geplaatst maar hij wil niet stoppen als de klep dus helemaal open of dicht staat en ben dus bang dat de hele boel stuk gaat . Ik heb nu dus voor nood even de + onderbroken.
Gr. Ron

jan T (25) PRO, 17 jaar geleden

ron zit dat motortje dan goed gemonteerd.
als dat zo is dan zal er verder gezocht moeten worden.,

groetjes jan.

Sasquatch (0), 17 jaar geleden

Ahum is al een jaren oud probleem van Peugeot. ik heb een 406 airline gehad met dat probleem en de 605 idem dito.
De klep lootp door totdat er een senor wordt geactiveerd. Pas dan stop het motortje. meetsal mbv een licht sluisje, waar een deel van de klep doorheen komt. of en dat is nieuwer via een reflecterend strookje metaal.
Oplososing multimeter op een zijde van de sensor hangen, ander zit vaak aan massa. en kijken of er een signaal komt of verdwijnt als je dit onderbreekt.. Als dit niet werkt weet je gelijk wat er is.

Ps. werkplaats tarief, daar staat ca 30 min voor ! maar dat kan je vergeten dat haalt niemand. EN vaak is men ook niet blij in de garage als je met zon probleem komt. Het schijnt nog al een pokke klus te zijn. en een probleem wat bij veel modellen terug komt....
Dus dan wete je dat alvast. M.a.w als je met dit probleem nard e garage gaat, dan zorg maar voor een dikke knip !

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.