close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Massaaansluiting uitlaat

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Een 306 heeft een massa aansluiting op het middendeel van de uitlaat.
Ik zag dat deze bij de auto van mijn vrouw geheel vergaan is en los hangt.
Er doen zich geen problemen voor.
Ik ben van plan hem bij de eerstvolgende beurt nieuw aan te laten brengen.
Waarom zit er daar een massaverbinding, welke problemen zouden zich voor kunnen doen nu hij ontbreekt?

Alvast bedankt voor reactie's.


Peter

Geplaatst door

Pjotr9136 (50)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft niemand een idee waarom op deze plek een massa aansluiting zit.
Hij zal toch wel ergens nut voor hebben?

Pjotr9136 50

13 jaar

Ken het kabeltje wel. Echter: ze breken allemaal af en in de praktijk gaat dan bij de andere bevestiging de tang in en verdwijnt het hele draadje in de vuilnisbak. Nog nooit iemand opgevallen en nadeel van ondervonden.......
Het enige logische wat ik bedenken kan is dat het een ondersteunende massaverbinding zou kunnen zijn voor de lambdasonde. Echter deze sonde heeft zelf ook een massadraad in de aansluiting zitten.

moderator 0
badge

13 jaar

Voordat er ook maar sprake was van lambda-sondes zat dat draadje er al. Ook bij japanners zie je ze veel gebruikt. Het zit er op om spanning af te voeren die door de gasstroom ontstaat. Er is natuurlijk geen vergelijk want iedereen gebruikt zijn wagen in verschillende omstandigheden. Die spanning doet de uitlaten rotten bij de verbindingen . Waarom kankert de uitlaat precies bij het ingeschoven deel naar de ander tot je er met een schroevendraaier er door kan prikken? Bij de flens-verbinding aan de voorste pijp van vw rotten die 3 m8 bouten compleet weg. Geen bout aan de auto roest zo snel. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Beste Punt,

Bedankt voor je reactie, het lijkt er op dat het geen onmisbare massa aansluiting is.
Het meest roestgevoelige deel van de uitlaat, de achterdemper is enkele weken geleden vervangen.
Deze was op de aansluiting met de middendemper volkomen doorgeroest.
Ook zonder de massa zal de uitlaat nu de resterende economische levensduur van de auto wel gaan overleven!

Met vriendelijke groet,

Peter

Pjotr9136 50

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.