close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 CC: Melding op het LCD scherm motortemperatuur te hoog stop

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 80

Hallo,
Ik heb deze post reeds eens gedaan op dit forum het was toen een week opgelost nadat ze de temperatuursensor hadden vervangen.
Het is nu reeds de derde keer dat mijn wagen binnen zit in de garage .
Ik krijg steeds de melding op het LCD scherm motortempratuur te hoog stop en de auto wordt afgeremd. De temperatuurmeter maakt schokkende beweging als de fout woord aangegeven op het LCD scherm.

Wanneer de wagen uitlezen wordt met de computer heeft deze aan temperatuusensor defect.
Eerst was ik naar een garage gegaan die alle merken van autos doet. Deze had reeds de sensor vervangen. Maar problem was kort daarna terug.
Nu ben ik bij een garage gegaan die Peugeot doet.
Deze heeft ook de wagen uitgelezen en de computer gaf aan temperatuusensor defect.
De garage heeft de temperatuusensor vervangen maar kort daarna (denk 1 week) terug hetzelfde probleem.

Nu zit mijn wagen terug binnen voor de derde keer bij het uitlezen met de computer heeft deze terug aan temperatuusensor defect. Ze hebben met de wagen gereden met de computer aangesloten voor het uitlezen maar de temperature wordt niet te hoog van de motor en het water blijft op normale stand.
Auto is reeds van dinsdag binnen en ze weten nog steeds niet wat is.
Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad , alle tips zijn welkom .

Auto is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009
Melding op het LCD scherm motortemperatuur te hoog stop

Geplaatst door

tommy_0777 (175)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de bedrading van de temperatuursensor niet beschadigd, zodat deze sluiting maakt met massa..?

Hans4040 1320
badge vip badge

6 jaar

ze hebben reeds naar de contactpunten gekeken van de sensor aan de bedrading of er geen corrosie was maar dit was niet het geval.

De bedrading gaat verder dan alleen de contactpunten...kan ook onderweg naar de ECU zijn, of op de ECU zelf...

Hans4040 1320
badge vip badge

6 jaar

[quote=Hans4040]De bedrading gaat verder dan alleen de contactpunten...kan ook onderweg naar de ECU zijn, of op de ECU zelf...[/quote]
ECU is dit en duur stuk als dit vervangen moet worden ?

Heb je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer en het onderdeelnummer ( staat op de rekening ) van de sensor welke vervangen is bij de Peugeotdealer ?
P.S de computer geeft nooit aan ; Temperatuursensor defect . Maar wel bijvoorbeeld : Storing in signaal thermosensor koelvloeistof . En dat is heel iets anders. ( lees ook Hans 4040 ) met vele andere mogelijke defecten .
Weet u de exacte tekst nog en een eventuele uitgelezen P code ? Staat misschien ook op de rekening of los bijgeleverd .

[quote=Rene Roolvink]Heb je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer en het onderdeelnummer ( staat op de rekening ) van de sensor welke vervangen is bij de Peugeotdealer ?
P.S de computer geeft nooit aan ; Temperatuursensor defect . Maar wel bijvoorbeeld : Storing in signaal thermosensor koelvloeistof . En dat is heel iets anders. ( lees ook Hans 4040 ) met vele andere mogelijke defecten .
Weet u de exacte tekst nog en een eventuele uitgelezen P code ? Staat misschien ook op de rekening of los bijgeleverd .[/quote]

op het LCD scherm komt "motortemperatuur te warm stop" en de de rem wordt automatisch kort ingedrukt.
Rekening heb ik niet meer.

op het LCD scherm komt "motortemperatuur te warm stop" .
De koevloeistoftemperatuur , welke gemeten word door de sensor , is te hoog .
Dit betekend dat de sensor prima zijn werk doet , maar dat de koelvloeistof niet genoeg gekoeld word doordat bijvoorbeeld de koelventilator niet ( goed ) werkt .
Een ( gedeeltelijke ) verstopte koeler behoord ook tot de mogelijkheden , evenals een thermostaat die niet goed werkt .
De plastic schoepen van de waterpomp willen bij dit type motor ook wel eens los op de as gaan zitten of afbreken . Doorstroming goed ? Zie als voorbeeld https://youtu.be/e5ib3MidzWI
Wat zijn de uitgelezen storingscode,s ?
Auto staat al 4 dagen bij de garage .
Is het een garage die ook Peugeot,s reparareerd of is het een Peugeotdealer ?

[quote=Rene Roolvink]op het LCD scherm komt "motortemperatuur te warm stop" .
De koevloeistoftemperatuur , welke gemeten word door de sensor , is te hoog .
Dit betekend dat de sensor prima zijn werk doet , maar dat de koelvloeistof niet genoeg gekoeld word doordat bijvoorbeeld de koelventilator niet ( goed ) werkt .
Een ( gedeeltelijke ) verstopte koeler behoord ook tot de mogelijkheden , evenals een thermostaat die niet goed werkt .
De plastic schoepen van de waterpomp willen bij dit type motor ook wel eens los op de as gaan zitten of afbreken . Doorstroming goed ? Zie als voorbeeld https://youtu.be/e5ib3MidzWI
Wat zijn de uitgelezen storingscode,s ?
Auto staat al 4 dagen bij de garage .
Is het een garage die ook Peugeot,s reparareerd of is het een Peugeotdealer ?[/quote]
Is een garage die enkel peugeot hersteld. Ik had ook aangegeven misschien thermostaat maar ze hebben ermee gereden op de autosnelweg en de wagen komt niet te warm en bij koude motor na 3km rijden krijg ik reeds de melding en dan kan de motor nog niet warm zijn.
uitgelezen storingscodes zegt de garage natuurlijk niet tegen mij.

Carterdamp verwarming element waarschijnlijk defect, dit was een terug roep actie moest je de stekker los halen. Vermoedelijk nu kort sluiting, Peugeot kenners/ dealers weten waar ik het over heb......
Gr jw

j@n-willem 0
badge

6 jaar

[quote=tommy_0777][quote=Rene Roolvink]op het LCD scherm komt "motortemperatuur te warm stop" .
De koevloeistoftemperatuur , welke gemeten word door de sensor , is te hoog .
Dit betekend dat de sensor prima zijn werk doet , maar dat de koelvloeistof niet genoeg gekoeld word doordat bijvoorbeeld de koelventilator niet ( goed ) werkt .
Een ( gedeeltelijke ) verstopte koeler behoord ook tot de mogelijkheden , evenals een thermostaat die niet goed werkt .
De plastic schoepen van de waterpomp willen bij dit type motor ook wel eens los op de as gaan zitten of afbreken . Doorstroming goed ? Zie als voorbeeld https://youtu.be/e5ib3MidzWI
Wat zijn de uitgelezen storingscode,s ?
Auto staat al 4 dagen bij de garage .
Is het een garage die ook Peugeot,s reparareerd of is het een Peugeotdealer ?[/quote]
Is een garage die enkel peugeot hersteld. Ik had ook aangegeven misschien thermostaat maar ze hebben ermee gereden op de autosnelweg en de wagen komt niet te warm en bij koude motor na 3km rijden krijg ik reeds de melding en dan kan de motor nog niet warm zijn.
uitgelezen storingscodes zegt de garage natuurlijk niet tegen mij.[/quote]
[quote=Rene Roolvink]op het LCD scherm komt "motortemperatuur te warm stop" .
De koevloeistoftemperatuur , welke gemeten word door de sensor , is te hoog .
Dit betekend dat de sensor prima zijn werk doet , maar dat de koelvloeistof niet genoeg gekoeld word doordat bijvoorbeeld de koelventilator niet ( goed ) werkt .
Een ( gedeeltelijke ) verstopte koeler behoord ook tot de mogelijkheden , evenals een thermostaat die niet goed werkt .
De plastic schoepen van de waterpomp willen bij dit type motor ook wel eens los op de as gaan zitten of afbreken . Doorstroming goed ? Zie als voorbeeld https://youtu.be/e5ib3MidzWI
Wat zijn de uitgelezen storingscode,s ?
Auto staat al 4 dagen bij de garage .
Is het een garage die ook Peugeot,s reparareerd of is het een Peugeotdealer ?[/quote]
update;
Ik denk aan twee dingen ze zeggen als ze er mee rijden dat de motor niet te warm wordt tijdens deze test was de computer aangesloten.
kunnen ze dat dan zie hoe warm het water wordt ?
Mijn ruiten zijn de laatste tijd erg aan het aandampen, dit is begonnen wanneer ik het probleem kreeg.
Ook wanneer ik optrok vanuit stilstand of op berg rijde kreeg probleem.

tommy_0777,
je hoeft niet alles te citeren (quoten), dat leest erg verwarrend.
Gewoon direct antwoorden in het vak "bericht" volstaat.

Hans4040 1320
badge vip badge

6 jaar

Ja, met een aangesloten diagnose apparaat kun je de temperatuur zien die de koelvloeistof sensor aan geeft.

Gezien het probleem met aandampen zou ik eens kijken of er geen vocht onder de matten voor zit.
Mogelijk is je kachel radiateur lek.

oldford 0
badge

6 jaar

Als Tommy nu gewoon even de door Rene gevraagde laatste 8 van het chassisnummer geeft, dan kan er gerichter gezocht gaan worden door de Peugeot mensen.
Het los zitten van het schoepenwiel op de as van de waterpomp, kan idd voorkomen bij deze motoren. Ze (de Peugeot garage/dealer) zouden de werking van de circulatie kunnen controleren door de speciale vultrechter op het reservoir te plaatsen en deze half te vullen. Bij warme motor en gas geven moet het niveau in de vultrechter variëren.

hans4074 0
badge

6 jaar

ok, de laatste 8 nummer van het chassis 34418045(01)

Op dit chassisnummer zijn er geen specifieke mededelingen over problemen met koelsysteem.

hans4074 0
badge

6 jaar

Even en update:
Vrijdag ben ik mijn auto mogen gaan halen alles was zogezegd opgelost er was geen goede massa. Ze hadden en testrit op de autosnelweg gedaan en niks meer opgemerkt. Na 7 km rijden had ik terug hetzelfde probleem toen ik moest stoppen voor en wegversmalling en terug begon te rijden.
Iets merkwaardig waar ik op lette vandaag. Ik rij nu al van zaterdag voormiddag zonder foutmelding. Toen ik vandaag mijn auto startte als de school uit was en even aan het rijden was keek ik naar mijn LCD scherm en wat zag ik de datum stond op zondag 22april. Ik dacht we zijn toch maandag vandaag 23 april en toen zag ook dat jaartal juist was 2018. Hoe kan dit we zijn de vandaag maandag 23 april en het LCD scherm heeft aan zondag 22 april 2018 in plaats van maandag 23 april 2018?
Heeft het ene met het andere misschien te zien waarom ik de foutmeldingen kreeg ?

Nieuwe update:

Wagen is terug twee dagen binnen geweest , vrijdag terug wagen gaan halen ze hebben terug van alles getest op gebied van kabels. Maar is nu nog slechter geworden het komt soms wel 8 a 10 keer voor op 100 meter ik heb er en video van gemaakt en een foto van de melding op het LCD scherm.
Video:
https://youtu.be/uCT3JZakZzk

Foto melding:
[IMG]https://www.mupload.nl/img/t0e9q93610oy....[/IMG]


Wat nieuw is ik hoor een ge rinkelend geluid aan de zijde waar de distributieriem zit.
Ik heb hier ook een geluidsfragment van gemaakt het geluid is te horen van 3 seconden tot 7 seconden , van 24 tot 28 seconden.

https://vocaroo.com/delete/s02LDxSuPoeH/...

Van alles getest op het gebied van kabels .
Maar ik lees nog steeds niets over de waterpomp .
Zie bericht , 16/04/2018, 09:13.

Omdat ze de computer hebben aangesloten tijdens het rijden en niet zien dat de temperatuur van het koelwater te hoog komt en de koelvloeistof niet zak in het expansievat heeft het niets met de koeling te zien zeggen ze. Ja als water zakt in het expansievat dan is al te laat!
Ze zeggen dat het de kabelboom is dat ze deze eventueel zouden volledig moeten vervagen.
Wat vind u van het geluid Rene Roolvink ?

update:Ik heb even naar de onderkant van de motor gekeken . wanneer ik aan de beugel (ijzerplaat) die aan de kanalisator zit naar beneden trek dan hoor ik gerinkel geluid het is eindelijk meer piepend geluid.
Zie foto waar ik aan beneden trek( of druk).

[IMG]https://www.mupload.nl/img/9rcddm83lm.jp...[/IMG]

Die " beugel " ( no 18 ) dat is 1 van de 2 leidingen voor de drukverschilmeting voor het roetfilter . Heeft niets te maken met uw temp. storing .
Is de leiding niet gescheurd en zit deze bij klem 19 ( zie tekening ) wel goed vast ?
Zitten de hitteschilden om de katalysator nog wel vast . Deze scheuren vaak .

Auto is nu binnen bij en Peugeot dealer , ze hebben spanning op de draden gezet de bedrading was in orde ze hebben gevraagd of de sensor zeker vervangen was. Want de fout zit bij de sensor die verkeerd meent zegt de Peugeot dealer. Wegenhulp zij mij dit reeds ook wanneer ze mijn wagen naar de garage hebben gesleept dat de sensor verkeerde meting maakte. De garage zegt als de sensor vervangen is kan enkel nog de fout in de computerdoos zitten denk dat dit de BSI is. Kostprijs met plaatsen(werkuren) +-1500euro is dit een normale prijs ?

Even wachten wat de uitkomst is na het monteren van de juiste temp.sensor .
Onjuiste temperatuurmetingen veroorzaakt door een BSI met uw type motor heb ik nog nooit meegemaakt .
Bedoelen ze niet de motor ECU ?
1500 € is wel erg veel , ook al zou het de ECU zijn .

De Peugeot dealer heeft gevraagd of de sensor zeker reeds vervangen was. De vorige kleine Peugeot garage heeft deze sensor reeds twee keer vervangen daar ga ik toch vanuit want deze kleine Peugeot garage zij dat het de kabelboom was die fouten heeft en deze vervangen zou moeten worden.
De Peugeot dealer heeft spanning op de draden geplaatst en dit was goed, dus kon enkel nog liggen aan de ECU tweedehands wordt dit verkocht voor+- 300 euro
Van vriend van mij heb ik gehoord dat een ECU van Opel rond de 900euro nieuw kost enkel het onderdeel.
Zullen 500euro rekenen voor de werkuren die ze eraan hebben gedaan voor uittesten en het monteren van de ECU ?

Hallo,
Ze hebben de ECU vervangen en ik heb reeds 480 km gereden zonder dat ik de melding terug gekregen heb.
Alleen is zo dat ik zie dat de buitentemperatuur meter niet meer juist werkt er zit een verschil op van 8 graden daarvoor werkte de buitentempratuur meter juist. ik zag het en paar dagen nadat ik de wagen ben gaan halen , heeft één met ander iets te zien dat ze misschien iets moeten instellen via hun computer ?

Heeft niets met elkaar te maken . ( voor fahrenheit een te klein verschil )
De temperatuursensor zit in uw rechter buitenspiegel aan de onderzijde .
Zie tekening , no : 10 .
En deze gaan regelmatig stuk .

ECU is vervangen geweest en probleem is opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.