auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207 CC: melding "Tank klep open

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI, Vermogen (kw): 80

melding "Tank klep open". Klep zit echt dicht, dus wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
In de tankdop zitten de 2 magneten nog.
Wanneer ik de sleutel in de tankdop steek en de sleutel omdraai naar links en volgens mijn sleutel naar mij toe beweeg word de tankdop verwijderd uit de vulopening(sleutel blijft zitten op de tankdop) en hoor ik een klik.
Wanneer ik de tankdop terug in de vulopening plaats en de sleutel naar rechts draai kan ik de sleutel terug verwijderen van de tankdop en is de tankdop dicht. Bij afsluiten hoor ik geen klik of dit zo is weet ik niet.

Kan dit voor problemen zorgen als ik even zo blijf rijden tot ik tijd heb ?

Waar kan ik de sensor vinden ?

Geplaatst door

wimmy88 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem zit in de microschakelaar van het electrische deel van de sluiting vermoed ik.
Als de auto op slot wordt gedaan , is het klepje dan ook vergrendeld ?

sensor in de vulhals waarschijnlijk defect. deze wordt gebruikt voor regeneratie van het roetfilter. doorrijden kan dus eigenlijk wel kwaad.

Moet ik daarvoor de bekleding in de wielkuip verwijderen om de sensor te zien ?
Hoe doe je dit best ?

wimmy88 0

8 jaar

[quote=harry4203]sensor in de vulhals waarschijnlijk defect. deze wordt gebruikt voor regeneratie van het roetfilter. doorrijden kan dus eigenlijk wel kwaad.[/quote]
Heb een foto van de vulopening gemaakt ik zie geen sensor daar zie jij soms de sensor op de foto ?
Moet ik daarvoor de bekleding in de wielkuip verwijderen om de sensor te zien ?
Hoe doe je dit best ?

wimmy88 0

8 jaar

[quote=harry4203]sensor in de vulhals waarschijnlijk defect. deze wordt gebruikt voor regeneratie van het roetfilter. doorrijden kan dus eigenlijk wel kwaad.[/quote]
de laaste keer dat ik mijn tank heb vol gedaan werkte alles nog normaal.
dus nu zou ik nog geen problemen mogen krijgen enkel maar als ik opnieuw moet taken ?

wimmy88 0

8 jaar

[quote=harry4203]sensor in de vulhals waarschijnlijk defect. deze wordt gebruikt voor regeneratie van het roetfilter. doorrijden kan dus eigenlijk wel kwaad.[/quote]
Heb even vlug tijdens mijn pauze de bekleding verwijderd. ik zag maar 1 draad een zwarte de massa. Het klemmetje van de massa draad zat los even een beetje het klemmetje dicht geknepen en terug geplaatst op de pen.
Als ik de draad bewoog dan zat het klemmetje goed vast alleen het ijzeren plaatje bewoog van links naar rechts als ik de draad bewoog waar de pen op zit of dit ook goed vast moet zijn weet ik niet?
Een stuk gaan rijden alles leek goed en opeens na 5km rijden was het daar opeens opnieuw kan toeval zijn maar misschien niet het was op een weggedeelte die slecht was veel putjes geen vlakke weg. Na het werk terug 6km gereden niks gezien geen melding, na het winkelen wagen gestart en naar huis gereden 5km ook geen melding gezien.
Zie foto,s klemmetje en ijzerplaatje waar pen zich op bevind.
Is er iemand die weet hoe ik die sensor moet verwijderen, moet dit langs onder of moet de tank daarvoor uitgebouwd worden? Alles is welkom van info youtube filmpje, vraagbaak tekst enz.
bovenste foto is verkeerd het was deze:

wimmy88 0

8 jaar

1

wimmy88 0

8 jaar

[quote=harry4203]sensor in de vulhals waarschijnlijk defect. deze wordt gebruikt voor regeneratie van het roetfilter. doorrijden kan dus eigenlijk wel kwaad.[/quote]
Dit weekend heb ik eens de tijd genomen om eens alles goed te bekijken in verband de tank klep sensor .Ik heb de bekleding verwijderd in de wielkuip .Daarna heb ik de bout waar de zwarte draad tussen zit van de massa los gedaan hierdoor komt de vulhalsnek naar beneden hierdoor kon ik de sensor zien deze is verbonden met twee draden. Hieraan kan je weinig doen de draden zitten vast in de sensor gewerkt dus geen aansluitklemmen. Hoe je dit uit de vulhalsnek zou moeten monteren zou ik niet weten. Het klemmetje van de massa draad nog eens goed bekeken en wat bleek het klemmetje klemde nog niet voldoende even goed het klemmetje dicht geknepen en terug geplaatst op de pen zodat het goed stevig vast zat en alles terug gemonteerd. Ik rij nu terug al 4 dagen zonder problemen geen foutmeldingen meer. Fout was dus massa klem zat niet goed meer vast ,dat ijzeren plaatje mag los bewegen heeft geen invloed hierop. Wat ik wel opgemerkt heb is dat wanneer ik de vulhalsnek naar beneden bracht door de bout van de massaklem los te maken dat het tank gedeelte die zich naast de vulhalsnek bevind heel leeg leek klonk hol toen ik erop tikte met mijn vuist(zie foto aangegeven met pijl de ruimte die ik bedoel).ik weet niet hoe dit systeem werkt met de FAP en de eloys vloeistof of die vloeistof in een extra ruimte zit in de brandstoftank of dat er een extra ruimte is voorzien naast de brandstoftank ?
Ik heb een vraagbaak besteld maar moet er twee weken op wachten kan er misschien iemand uitleggen hoe dit systeem juist werkt bij een 207cc 1.6Hdi?

wimmy88 0

8 jaar

de tankklep sensor was stuk en het vervangen was dit opgelost

wimmy88 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.