Peugeot 207: Weinig vermogen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine

Hoi Allemaal,

Ik val maar meteen met de deur in huis. Ik rij nu al 2.5 jaar met veel plezier in een Peugeot 207 met inmiddels al 174.000 op de teller van het bj 2007. Het is een een best zware auto, maar het 1.4 motortje hield zich kranig, had best veel trekkracht. Zelfs met een aanhanger tijdens mijn verhuizing ging het prima. Maar zijn uit eigen ervaring niet echt stoplichtsprinters. Sinds een half jaar heb ineens bijna geen vermogen meer. Dit is voornamelijk erg frustrerend bij het inhalen op de snelweg of als je snel vermogen nodig hebt. Het lijkt of de auto steeds in noodloop schiet. Als je normaal accelereert, dan rijd de auto vlot, maar zodra je gaspedaal indrukt gebeurt er bijna niks meer en lijkt het of de auto gesmoord wordt. Als hij vermogen verlies schokt hij heel ligt bij stationair draaien. Heb bij de garage al laten uitlezen maar geen storingen. Ook zijn bougies vervangen luchtfilter etc. De garage weet het ook niet zo goed maar om zomaar dingen te gaan proberen(ze proberen meteen het meest prijzige) gaat mij in dit stadium nog te ver. Ik heb op internet veel gelezen en heb het vermoeden of de katalysator verstopt zit, kan dit een oorzaak zijn van de bovenstaande symptomen? Wie kan er met mij mee denken wat het probleem kan zijn. De laatste tijd stoort het mij erg, en wil er binnenkort mee op vakantie. Alvast bedankt voor het meedenken

Groet,

Groentje22

Geplaatst door Groentje22 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

harry4203 (315) PRO, 8 jaar geleden

is ie met dealerapp uitgelezen? zo ja, ook geen fouten in datalogboek bsi? katalysator kan, maar geeft dan eerst meestal wel een brandend motorlampje. distributie kan ook van tijd af zijn.

Groentje22 (0), 8 jaar geleden

Nee geen fouten in datalogboek. Is het makkelijk om na te kijken of distributie van tijd af is? De distributieriem is er vlak voor ik de auto gekocht heb erop gezet, toen reed de auto nog prima. Dit is iets van de afgelopen half jaar. De dealer had het ook over vervroeger, waardoor die vermogen verliest of dat de nokkenas ingesleten kon zijn. Wat is het verstandigst om nu te doen, want beide opties zou betekenen dat het hele motorblok uit elkaar moet en ik een klein vermogen kwijt ben. Dit alles zonder dat er een goede kans is dat dit het is. Op internet lees ik hier ook niks over, wel over kat. die vaak bij dit model niet goed is.

harry4203 (315) PRO, 8 jaar geleden

wat is het chassisnr van deze auto?

Groentje22 (0), 8 jaar geleden

Deze heb ik hier niet zo bij de hand, kan ik je andere info geven waar je wat aan hebt?

harry4203 (315) PRO, 8 jaar geleden

kenteken

Wouter 81 (0), 8 jaar geleden

Denk aan probleem met katalysator, komt regelmatig voor dat deze los komt te zitten en kanteld, dan zijn er ook geen storingen aanwezig.

Groentje22 (0), 8 jaar geleden

Hoi Wouter,

Bedankt voor de reactie, ik zit indd. ook te denken aan de katalysator. Er staan geen storingen in de boordcomputer, en in het hele begin toen dit euvel begon deed de auto bij koude start steeds haperen en uitvallen tenzij je vol gas gaf en dan begon die te hikken. Nu is gewoon helemaal niks. Bij normaal rijden is die traag maar gaat prima. Zodra je gaspedaal indrukt lijkt het of de auto niks doet en trekt ie erg langzaam op. Zijn er mogelijkheden om erachter te komen of het de katalysator is? Trukjes of iets dergelijks?

Soory voor late reactie

harry4203 (315) PRO, 8 jaar geleden

wanneer krijgen we nou je chassisnr of kenteken?

Groentje22 (0), 8 jaar geleden

Vf3wakfuc33776796
Heb net ook even auto gestart met deur open en valt me op dat bij gas geven uitlaat geel erf trilt. Waar weet ik niet. En met deze kou weinig rook. Terwijl als ik achter bij auto's sta witte rook zie. Ik denk dat ik de gok gewoon neem.

harry4203 (315) PRO, 8 jaar geleden

welke gok? we hebben het hier nog over een ouderwetse et3j4 motor. hierbij komt een defecte katalysator eigenlijk zelden voor. defecte lambdasensoren, foutieve motorsoftware, defecte bobines, inwendige motorvervuiling, vervuild gasklephuis, distributie van tijd, enz enz, des te meer.

Groentje22 (0), 8 jaar geleden

Oke, prima, daar kan ik wat mee. Wat is jou advies om nu als eerste te proberen?

Groentje22 (0), 8 jaar geleden

Wilde even laten weten dat het probleem is opgelost. Vanmiddag is er een reinigingsgoedje bij de olie gegooid. Met schokken begon die steeds meer vermogen te krijgen na ongeveer 20 a 30 kilometer oude olie eruit en nieuwe erin. Hij trekt nu heerlijk(als vanouds). Bedankt voor het meedenken en jij bedankt Harry voor de tip. Had anders voor niks de katalysator vernieuwd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum