als je rijdt met de airco aan en wilt acceleren begint de motor soms te schokken(het zelfde gevoel als je rijdt en doet de airco aan) als je constant de zelfde snelheid rijdt is er niks loos, maar als je wilt inhalen b.v schokt de motor af en toe. het is 1.9d dw8.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt door het inslaan van de airco compressor, laat de drukken maar eens controleren want de airco hoort eigenlijk niet uit en in te slaan de drukregeling zou moeten gebeuren door meer of minder koeling.
heb de auto zonet mee gehad en er even op gelet, maar doet het soms zonder airco ook. het zij wel in lichtere mate.
dan zal het de ugr zijn ik stop dat vacuumslangetje wel eens dicht scheelt een hoop ellende.
oldtimer, waar kan ik dat slangetje vinden? en kan ik deze zonder problemen afsluiten?
Ja als je de vacuumslang van je rembekrachtiger naar je vacuumpomp volgt dan vind je ergens een aftakinkje die dichtstoppen en je geeft je motor geen uitlaatgas meer te vreten.
zal dat eens proberen.
heb het slangetje en aftakinkje afgesloten, maar schokkende motor blijft. waar kan ik dit nog meer zoeken?
Dan wordt het toch tijd om eens iemandvan een dealer met deze auto te laten rijden die wat meer ervaring heeft want, wat ik zo even kan bedenken helpt niet, of je moet even naar de kop van noordholland tussen Schagen en Alkmaar komen dan kan ik er zelf even mee rijden dan weten we het zo en ik ga toch pas later op vakantie dus dat kan nog wel even.
ik zou graag willen komen, maar zit in uiterste puntje friesland. dus das nog een flinke tippel. zal hier wel even naar de dealer rijden en dan moet er maar even een monteur mee rijden. komt hij er ook niet uit dan zal ik toch naar jou moeten komen. ik heb de auto vanavond weer meegehad en het valt mij op dat het een beetje een automaat gevoel is wat hij doet, het is net of hij schakelt. maar het toerental verandert niet. zelf dacht ik in eerste instantie aan een slippende koppeling want die kan ook zo'n klacht geven. maar dan moet het toerental op de toerenteller toch omhoog gaan en dag gebeurt niet.
Deze motoren hebben wel wat last van het warme weer misschien zit het daar in dan is het morgen over.Laat er daar maar iemend mee rijden dat is beter dan iemand die
op afstand "onzinige"dingen zit te typen.
ik zal het warme weer nog even afwachten alvorens ik naar een dealer ga, heb er vandaag ook nog geen tijd voor gehad. het is eigenlijk een logische redenering, wij funcioneren met dit warme weer ook niet optimaal, dus zo'n motor zal het evengoed warm hebben. maar wacht het warme weer in ieder geval eventjes af. zodra er verbetering is zal ik het hier melden.
vandaag ander weer, en weer met auto gereden en schokt niet meer. dus probleem opgelost. oldtimer bedankt voor de reacties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar