Ik heb een Peugeot 406 uit '99 met LPG G3 installatie
Auto start erg moeizaam waardoor het komt weet tot nu toe nog niemand
verschillende peugeot dealers afgeweest, geeft geen fout melding aan.
Het is dus sleutel omdraaien en dan aantal secondes wachten tot dat de auto start
soms wel na 1 sec. en soms wel 3,4 erg irritant
Wie zou misschien mij kunnen helpen met dit erg irritante probleem
alvast bedankt
mvg,
J. Santek
ps. tvoj_jt@hotmail.com
als u een idee zou kunnen hebben wat het zou kunnen zijn graag even via e-mail laten weten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens voor het uitzetten van de motor deze eerst over te laten schakelen naar benzine, zodat de auto niet meer op gas loopt.
Wat voor motor zit er trouwens in deze auto, een 8 klepper of een 16 klepper ?
Starten doe je op benzine, waarschijnlijk is er dus een probleem met de benzine. Kan een vervuilde of verstopte injector zijn (dat merk je ook wel tijdens het rijden) maar ook zoiets simpels als verkeerde/slechte benzine.
In de zomer is de samenstelling van benzine anders dan in de winter. s'winters worden er extra additieven toegevoegd die het lopen van de motor bij lagere temperaturen verbeteren.
Bovendien verandert de samenstelling van benzine als die lang in je tank zit. (Doordat lichtere benzinefracties verdampen en zwaardere niet) Benzine heeft daardoor ook een houdbaarheidstermijn.
Als je dus nog rondrijdt met benzine die je een paar maanden geleden getankt hebt dan is je probleem waarschijnlijk al verholpen door gewoon een keer een volle tank kwalitatieve benzine op te rijden.
Ik rij zelf ook op gas en ik heb dit vorig jaar in de winter ook meegemaakt. Ik reed toen op benzine die ik in de zomervakantie in Luxemburg getankt had. Daar kom je dus de winter niet mee door.
17 jaar
Waarschijnlijk een lekkende LPG injector en met de test die Pieter voorstelt kun je dat aantonen. Vreemd dat de dealers dat niet geopperd hebben.
Antwoorden worden alleen hier gegeven zodat iedereen ervan kan mee profiteren. Wel kun je je abonneren op het onderwerp zodat je een e-mail ontvangt als na je laatste bezoek weer een oplossing is gegeven. Overigens is deze vraag wel vaker gesteld, dus ook graag eerst de zoekfunctie gebruiken.
17 jaar
Precies Bas daar wilde ik naar toe... Een bekend probleem van DGI installaties van AG in de 406 is het lekken van de LPG injector. Na het uitzetten van de auto lekt er nog LPG het spruitstuk in. Bij het starten op benzine krijg je dan dubbel mengsel de eerste paar slagen van de motor. Vandaar mijn vraag voor het testje.
Verder kan het een 1.8 zijn met 8 kleppen. Die motoren moeten regelmatig op klepspeling gecontroleerd worden en evt. bijgesteld. Dit kan slecht starten ook veroorzaken.
Het is sowieso verstandig om de benzine niet al te oud te laten worden. Mochten bovenstaande zaken het niet oplossen kun je het benzine systeem nog eens controleren.
Dat is helemaal mooi compleet.
Overigens hebben de Vialle installaties er ook wel eens last mee.
17 jaar
Zoals Pieter aangaf, DGI-injector en/of de kleppen indien het een 8v blok is.
17 jaar
Als eerste super bedankt u voor uw moeite en aantal oplossingen die eventueel de oorzaak zouden kunnen zijn
daarnaast wil ik even mijn probleem duidelijker maken.
Het is een 1.8 LPG Benzine motor met 16v uit juni '99
heeft tot nu toe 198.000 km gelopen
Heb de auto zelf al vanaf eind mei en toen stond er 152.000 dat zijn aantal km's erbij dus
Heb er heelveel aangedaan en tijd aangestoken wat erg duur kan zijn op mijn 19 jarige leeftijd.
meestal zit er een halfe tank benzine in de auto die na max. 2 weken vervangen wordt door de nieuwe shell of esso ongeloode benzine.
Dat is een van me problemen die ik bij mijn auto heb.
Nog een probleem is: wanneer ik op BENZINE rij, en bij stoplicht moet stoppen en waar dan ook waar je auto niet meer dan 1000 toeren hoeft te maken krijg ik een soort bounce effect met me motor.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de motor niet genoeg benzine in de ingespoten krijgt lijkt het wel.
want me toerenteller pijltje die gaat maar steeds op en neer.
Je hoort de motor steeds naar benzine happen(zuigen). soms zo erg dat de motor uit kan vallen.
ik heb een aantal onderdelen ervoor vervangen wat de ervaren peugeot monteurs hadden gehoopt dat het zou zijn maar ik heb dat probleem nog steeds.
Hoop dat iemand hier op een oplossing heeft want het lijkt steeds of ik iemand uitdaag als ik bij een stoplicht sta te wachten op groen.
Zou graag naar een peugeot specalist willen rijden om het even na laten kijken.. Maar waar zit de peugeot specialist :(?
alvast bedankt
mvg.
J. Santek
17 jaar
Ah, kijk. Meerdere problemen dus. Dan lijkt het me het beste om eerst dat probleem van het onstabiele stationaire toerental op te lossen.
Een bekende oorzaak daarvan is dat de stappenmotor van de stationair regeling niet goed meer werkt. Die zit op het gasklephuis. Is daar al naar gekeken? Mischien kun je even een lijstje maken van wat er al gedaan is en wat nagekeken is en goed bevonden.
17 jaar
Op LPG geen onstabiel toerental ? Of dan ook ?
ik heb de stappen motor in kerstvakantie vervangen. verder bougies, accu, benzine pomp, dist. riem en ze hebben iets schoongemaakt in de buurt van bougies kan niet op de naam komen.
op lpg heb ik dat probleem niet.
mvg.
J. Santek
17 jaar
Wat voor bougies zitten er in? Over het algemeen doen NGK BKR6EK bougies goed op lpg.
Hoe is het met je luchtfilter ? 406 16v heeft geen bougiekabels, maar 'bougie doppen'.
als je de bobine demonteert kun je betreffende 'bougie doppen' controleren.
17 jaar
Hebben ze toevallig de bobines schoongemaakt?
17 jaar
Lijkt meer op een probleem met een van de benzineinjectoren of de aansturing daarvan.
Ja, druk controleren van de benzineaanvoer en kijken of er genoeg uit komt (met een emmertje meten hoeveel liter de pomp in 1 minuut produceert). Dit soort dingen staan allemaal in een reparatiehandleiding.
17 jaar
Ik heb indderdaad NGK bougies welke type precies weet ik niet! Trouwens de binneste filter heb ik ook laten vervangen in een KN filter. Werd me ook gezegd dat er niemand aan mocht zitten de eerste 50.000 km, want het schijnt erg gevoelig te zijn!
wat vervangen is, is volgens mij een benzine regelaar. Eerste paar dagen bleek probleem opgelost te zijn tot dat het weer begonnen was met bouncen!
voor de rest olie en oliefilter ieder 7,8 duizend km vervangen.
Dat is allemaal bij de peugeot dealer gedaan dus neem aan dat het niet daar aan kan liggen!
Wat ze precies schoonhebben gemaakt weet ik niet, weet wel dat ze lang bezig waren en via een apparaat motor aandreven zodat alle vuil werd gemaakt. door steeds gas te geven en los te laten waarschijnlijk een schoonmaak spul door heen gespoten!
me auto bezorgt me allemaal maar problemen en geld.. :(
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar