45000 km na de laatste klepstelling en D-riem wederom koud eerste 5 sec slecht lopen.
Klep speling opgemeten: 1e inlaatklep distributie zijde staat zonder speling.
Vraag: Wat is de minimale dikte van de vulplaatjes ( Zou 2.10 mm moeten worden)
En is er een oorzaak van deze snelle slijtage (rest van de kleppen staat nl goed)
Tevens is bovenop de stoterbus van deze klep een slijtagepatroon zichtbaar van de nok!?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1.65 is de dunste, dus je kunt nog even vooruit.
Bedankt,
Dat wel, maar het is wel raar dat maar 1 klep zonder speling staat, het verschil met de andere is 0,7 mm plaat dikte ( 2,62 / 2.75 / 2.96 )
Er zat 2.32 tussen, er is 2.05 tussen gegaan (-0.27) waarna er een speling van 0.17 overbleef!
Hij mag dus nog 0.4 mm dunner worden maar als dit met dezelfde snelheid gaat als voor heen ben ik over 80000 km toch klaar
Weet iemand de oorzaak van het snel inslijten van deze inlaat klep
17 jaar
Niemand??
Niemand die al eens een uitgestelde DW8 onder handen gehad heeft, waarbij 1 klep steeds dicht kwam te staan?
17 jaar
Niet met 'n DW8, maar wel met 'n ander merk : hierbij bleek het om 'n soort metaalmoeheid te gaan waarbij de schotel van de klep hol was gaan staan en dus de klepsteel naar boven kwam.
In sommige gevallen zakken de klepzittingen ook in, net als met lpg.
Wat de oorzaak ook is: de kop zal er 'n keer af moeten.
Gr.
oke
Ik zal de klepspeling elke 10.00km wel meten, als de klep breekt of als de klepzitting er uit valt, zien we wel verder.
17 jaar
Als de klep breekt kun nog op z'n minst een nieuwe piston monteren ook.
Hallo,
In uw geval kun je da kop demonteren , want 1 van uw klepzittingen is aan het verzakken.
1 mogelijkheid , laat er een nieuwe zitting in monteren bij het revisiebedrijf , en vervolgens gewoon elek 30000 km kleppen controleren.
Ik zal het de eerste 10.000 aanzien hoe het verder verloopt, denk dat het dan wel inruil wordt want airco doet het niet meer en het schakelen gaat ook zeer moeizaam (is al zo vanaf aanschap zie topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... )
Dus als ik alle probemen zie zal het toch een overstap naar een japanner worden.
17 jaar
update: kmstand 255000, 25k verder dan de vorige keer.
Inlaat klep cilinder distibutie zijde wederom zonder speling, plaatje nu 1.80 dik waarna klepspeling van 0.23mm overbleef
spelingen van andere kleppen 23-28-32-15-14-30-35-22, deze niet veranderd.
Deze keer distributie riem laten zitten, zodat het een karweitje is van ongeveer 3 uur.
[img]http://img23.imageshack.us/img23/7065/pi...[/img]
Blijft mijn vraag: heeft iemand al eens een uitgestelde DW8 onder handen gehad waar een andere cilinderkop of een andere klepzitting ingegaan is? en zo ja wat de kosten dan zijn.
Nu ik het plaatje nog eens bekijk is het ook niet nodig om de motorsteun los te halen, enkel de voorste bout hiervan voor het demonteren van de beschermkapjes.
Je kan trouwens met een lange schroevendraaier, door de olievuldop, (als de nok van de inlaatklep naar boven staat) voelen of je de stoterkom kunt verdraaien, staat deze vast bij koude motor is je speling weg.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar