Peugeot 5008 2010: Motor foutcodes

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RHE, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 150

Hallo,
Ik ben Nico van der steen en heb een Peugeot 5008 (2010, 265.000km) met een 2.0 HDI motor. Sinds lange tijd problemen met motor. Tijd geleden de EGR klep vervangen, problemen bleven daarna lang weg. Sinds paar weken een motor lampje. Bij de dealer laten uitlezen en bleek de luchtdoseerklep te zijn. Tevens vacuüm slang en electroklep vervangen. Tijdens de 1ste rit na deze reparatie....motorlampje terug en vermogensverlies helaas. Weer uit gelezen bij de dealer en alle foutcode wijzen naar de turbo met variable geometrie. (P0299, P1496, p1497, p2562). Nu heb ik de volgende vragen:
- wat kan ik doen/checken zonder meteen de gehele turbo te vervangen?
- waarom zat deze fout er niet al in voor de vacuüm slang / luchtdoseerklep/ ventil Turbo reparatie? Kan er iets verkeerd zijn aangesloten misschien?
- roetfilter had eigenlijk al vervangen moeten worden, lees hier en daar dat er een relatie zou kunnen zijn, klopt dat?

Dank voor de input alvast!
Gr, Nico.

Nicovdsteen

Geplaatst door Nicovdsteen (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 5008? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Elblag (0), 3 jaar geleden

U kunt hier ook even kijken en de lijst volgen voor u probleem.

https://www.turbochargers.nl/storingsdia...

Nicovdsteen (0), 3 jaar geleden

Hallo Elblag (of een andere lezer.....)

Dank voor je tip. De auto staat nu op de brug en en de onderdelen worden gedemonteerd om bij de turbo te kunnen. Vermoeden bestaat dat het spruitstuk gescheurd is omdat het roet te zien is. Nu wil ik kijken of de turbo inderdaad aan vervanging toe is en bij twijfel deze te vervangen door een gereviseerde. Ook de katalysator ziet er slecht uit (Roet) en ik realiseer mij ook dat ik meerdere keren een emissie waarschuwing heb gezien. Nu adviseert mijn monteur om niet een gebruikte katalysator te monteren maar een nieuwe kost toch al snel €300,- meer dan een gebruikte. Uiteraard begrijp ik dat een gebruikte een risico heeft en dat vervanging weer arbeid kost. Hebben jullie hier een advies over?
Dank weer!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 5008 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum