Peugeot 206: motor hapert; inlaatdruksensor wordt steeds vies van olie

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste mensen,

ik zit nu al een poosje te klooien met mijn auto. Hij begon te haperen, alsof hij bijna uit viel, bij gas geven pruttelde hij wat en zat er geen power meer in.

Bij uitlezen kwam er een foutmelding over een lamba?sensor. De inlaatdruksensor werd gereinigd en toen kon ik er weer 2 weken tegenaan totdat het weer begon. Inlaatdruksensor schoongemaakt en ik kon weer. Toen flush gedaan en 2 maanden heb ik zonder problemen gereden. Tot het vrijdag weer begon. Direct de inlaatdruksensor weer laten schoonmaken door mijn beunmonteur en ik rijd weer. Hij wordt steeds weer vies van de olie en we kunnen er niet achter komen waar de olie vandaan komt.

Wie heeft een idee om dit op te lossen ? Ik heb in ieder geval morgenavond weer een afspraak dat we de sensor even weer schoonmaken maar kunnen we de inlaatdruksensor afschermen ofzo dat er geen olie meer op gemorst kan worden (was een ideetje van m'n monteur).

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en anders hoor ik het graag.

M.v.g. Dorien Scholtens

206blue

Geplaatst door 206blue (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

depex406 (0), 8 jaar geleden

Beste mevr. Scholtens,

Uw probleem lijkt veel op mijn storing, (het topic eronder)maar waar zit deze sensor? De olie komt deze op de elektrische aansluiting of hoe moet ik dat zien.

Mvrgr Jan

206blue (0), 8 jaar geleden

Aan de voorkant van het zwarte plastic geval zit iets wat je los kunt halen (nadat je iets los hebt geschroefd)
En dan op een of andere bijzondere manier komt er vanuit het zwarte plastic geval olie op. Mijn beunmonteur haalt het los, maakt die sensor schoon met een of andere spuitbus en ik kan weer een paar dagen verder..

206blue (0), 8 jaar geleden

ik las uw topic inderdaad. Maar ik heb geen lampjes, het is ook al ik 80 rijd en dat hij dan opeens uit het niets begint te stotteren. Ik ging toen langs de weg staan, pruttel pruttel, deed de auto uit. Even later toch nog even proberen en toch ben ik ik probleemloos naar huis gereden (20 minuten). Er valt geen peil op te trekken, soms was het een dag goed. En dan weer niet. Ik had ook het idee dat het bij nat weer erger werd/wordt.

firedriver (80), 8 jaar geleden

Waarschijnlijk heeft je motor lichte slijtage van zijn segmenten, olieschraapveren, waardoor de druk in de carter omhoog gaat (carterventilatiedruk), als je zijn olievuldop eraf neem tijdens het draaien voel je als zijn druk te hoog is, maar laat ook eens zijn compressiedruk meten. gr. Jantje

206blue (0), 8 jaar geleden

Oke dat laat ik even checken. En wat als dat te hoog is, kan er wat aan gedaan worden?

Bedankt voor het reageren in ieder geval ! :)

Gr. Dorien

firedriver (80), 8 jaar geleden

De ene vervangt de segmenten, schraapveren,... de andere vul een product bij, en ge zijt niet de enigste hoor, maar zal toch eerst zijn compressie laten meten.gr.

depex406 (0), 8 jaar geleden

Hier heb ik ook een vraag over;

Rechts van de map-sensor zit een slang. deze komt van de carter-ventilatie en loopt ergens links van de motor naar beneden.
Waarom zit er een dikke slang (carterventilatie) voor de gasklep en een dunnere slang achter de gasklep vlakbij de map-sensor? En waar gaat de slang naar beneden naar toe?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.