hallo,
ik heb een 405 grx airline 2.0 break met het volgende probleem.
bij het starten met koude motor loopt de auto netjes, maar als de auto warm is loopt hij onregelmatig stationair en slaat ook af dan ,ook bij rijden slaat hij ook af bij overschakelen,als je dan stil staat is het starten en lopen.
maar als de auto warm is loopt hij ook netjes en het volgende moment weer niet.
het co gehalte is bij meting 7.7 % ,komt dus niet door de apk.
heeft iemand een idee.
Geplaatst door pieter37 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
John5711 (0) PRO, 17 jaar geleden
Is de temperatuursensor niet defect? Daardoor een te rijk mengsel, geen probleem bij koude start maar wel als hij warm is.
pieter37 (0), 17 jaar geleden
de temperatuur meter werkt en de ventilator werkt ook naar behoren, en waar zou die moeten zitten dan?
ik zat zelf aan de lambda sensor te denken, als die koud is loopt hij op verrijkt mengsel en als die warm is gaat hij over oplambda regeling .
dat was mijn idee
John5711 (0) PRO, 17 jaar geleden
Als de lambda sensor soring geeft, krijg je meestal een melding op je dashboard. De temperatuurmeter en de koelvin worden door twee andere sensoren aangestuurd als die ik bedoel. Je moet de temperatuursensor hebben voor de ecu.
Ik heb geen ervaring met u type motor, dus weet niet waar hij bij u zit. Bij een 205 1.9 blokje zit hij achter/onder de verdeler van de ontsteking.
pieter37 (0), 17 jaar geleden
hij geeft bij stationair ook soms een melding (geel lampje dashboard) maar dus niet altijd.
ik heb de auto zo gekocht en weet de voor geschiedenis dus niet.
de auto moet helemaal een beurt hebben nieuwe bougies ,olie,filters,riemen.enz
maar eerst apk
John5711 (0) PRO, 17 jaar geleden
Als je af en toe een melding krijgt, kan dat kloppen. Op het moment dat de lambda sensor het (te) rijke mengsel even niet gecorrigeerd krijgt, dan krijg je een melding.
Zo een sensor is (als je hem gevonden hebt) 5 minuten werk, en kost ongeveer 18.
pieter37 (0), 17 jaar geleden
maar die zit toch net voor de katalysator ,deze kost ongeveer 100 euro . welke bedoel je anders
John5711 (0) PRO, 17 jaar geleden
De sensor net voor je kat is de lambda sensor. Je moet op zoek naar de temperatuursensor van de ecu. Als je hem uileest of laat lezen weet ja waarschijnlijk ook al meer.
lokatie temp sensor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8BMEJGL6
Diagnosestekker:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PVDHSKXK
Uitlezen zonder dure apparaten:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RA84DVDE