Na het uitlezen met de foutcode lezer krijg ik twee foutcodes:
1. Mengselregeling
2. Injectieregeling
De lambdasonde heb ik al vervangen,
doch blijft het probleem hetzelfde.
Waar moet ik gaan zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contr koelvloeistoftempsensor; weerstand bij 20 graden min 2000 Ohm, max 3250 Ohm; bij 90 graden min 200 Ohm, max 350 Ohm, Ntc weerstand succes
geen luchtlekkage rond het kraagje van de lambdasonde?
Hallo oldtimer en anderen,
Het probleem is zo erg dat hij direct verzuipt, d.w.z dat de bougies onmiddelijk nat worden.
Dan moet je kijken of de injector constant aangestuurd wordt is dat zo dan is waarschijnlijk de computer kapot anders blijft de injector hangen en moet hij gereinigd worden of vervangen.
Wat oldtimer zegt is zeer waarschijnlijk wat er aan de hand is, maar ik zou voor je de computer gaat vervangen toch eerst de stuurdraad van de injector controleren of die niet ergens aan massa ligt dan krijg je namelijk hetzelfde probleem.
Kijk even naar de vacuumslang naar de inlaatdruksensor.
Deze slang wordt na verloop van tijd hard en dan ontstaat er een scheurtje in en dan geeft de inlaatdruksensor een verkeerd signaal en de motor zal dan "verzuipen"
En Rudy ,wat was het probleem?
tony ,de oplossing volgt zeker de automaat van de 504 is bij freddy ? GROETEN RUDY
Beste Tony, Oldtimer en anderen...
Het probleem van te veel benzine zat hem in de computer.
Ik heb een andere gemonteerd en het probleem was daarmee opgelost.
bedankt voor de terugkoppeling Rudy,weer een problemcar minder.!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar