auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206 1.1 HFX: motor loopt op 2 of 3 cilinders/dtc p0300

Bouwjaar: 2001

Goedenavond.deze peugeot loopt van het ene op andere moment op een paar cilinders minder waarbij het motorstoringslampje knippert.
bij het uitlezen komt dtc P0300(willekeurige/meerdere-cilinder(s)-overslaan van motor waargenomen.
Ik heb begrepen(van meerdere berichten op deze site)dat de bobine van deze types niet al te best zijn,er zit er nu een op van het merk sagem. kan ik er blind op varen dat de bobine de oorzaak is en er een elektrofil op monteren of meot ik toch nog verder gaan zoeken(heb helaas momenteel geen zelfde type staan om te proberen)
Ook zou ik graag willen weten of er een condensator geplaatst dient te worden en zoja waar op aan te sluiten?
bij voorbaat dank voor uw reacties.

Geplaatst door

hofman (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kan de bobine doormeten dit geeft meestal wel uitsluitsel

maxuma 0
badge

20 jaar

hoe en welke waardes?

hofman 0
badge

20 jaar

je meet ze eerst tussen 1 en 4 cilinder dan tussen 3 en 2 die waarde is meestal goed en die moet zijn geloof ik 25 a 26 kohm of gewoon ohm weet dat niet meer zeker kan het morgen voor je nakijken dan meet je de stekker aan sluiting 4 pennetjes gewoon alle pennetjes af en dan als je hem op pennetje rechts boven houd ga je de andere 3 af maar je houd 1 meet pen altijd op diegene van rechtsboven dan ga je naar linksboven en ga je de andere 3 af dan rechtsonder en dan de andere 3 af enzo verder deze waarde liggen meestal rond de 1,6 a 2 ohmals daar nou verschil in zit is het meestal de bobine wat wij ook een keer hebben gehad is dat er een veer ontbrak van 1 van de bougiedoppen die op de bobine zitten kijk dit ook even na anders hoor ik het wel

maxuma 0
badge

20 jaar

eigenlijk kun je er rustig van uit gaan dat de bobine stuk is maar ik heb toevalig vandaag ook een niet goed werkende injector gehad dus toch maar even de primaire spoelen van de bobine's doormeten, die condensator is gewoon een ontstoringscondensator op de + van de bobine's. En wat de injector betreft dat hoor je als je met de stethoscoop luistert.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Ik heb de bobine vernieuwd en het loopt weer perfect.
doormeten van de oude bobine doe ik later nog wel een keer.
beide Heren zeer hartelijk bedankt voor Uw wijze raad.

hofman 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.