auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 0: Motor probleem bij een peugeot 106 1.4 uit 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste mensen,

Mijn Peugeot 106 1.4 XS uit 2003
id nummer: VF31CKFWU52819235

Heeft het volgende probleem:

Motormanagement lampje brand.
Bij de peugeot dealer is het volgende geconstateerd: de luchtdruksensor geeft verkeerde waardes door, bedrading doorgemeten, geen fouten sensor vervangen, probleem houd aan.

Peugeot dealer weet niet hoe hij dit op moet lossen zonder dat het erg veel gaat kosten.

Hebben jullie misschien een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Geplaatst door

Tim29121986 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je de exacte foutcode liefst compleet met nummer?

oldford 0
badge

14 jaar

Ik heb niet direct een storings code. wel heb ik van de dealer het volgende mee gekregen

KFW SAGEM S2000 Uitlezing storing.
Electronische eenheid motor
Permanente storing. Thermoweerstand inlaatlucht. kortsluiting naar plus of circuit onderbroken.
Permanente storing. Brandstof injectie(menselregeling) hoogste waarde.

Tijdelijke storing. Registratie van geïntergreerde werkingsfase.

Kun je hier wat mee?

Tim29121986 0

14 jaar

Ik zou deze dealer maar verder links laten liggen, want zo moeilijk is deze storing niet (eerder makkelijk).

Luchttemperatuursensor defect of de bedrading daarvan maakt kortsluiting of is gebroken.
Volgende melding (mengselregeling) is het gevolg daarvan. Lucht temp. geeft -40 (of daaromtrent) aan en mengsel wordt een stuk rijker gemaakt.
Lambdasonde merkt dat en uiteindelijk begrijpt ook de ecu dat het mengsel te rijk is.

Of de luchtdruksensor (map-sensor) terecht vervangen is weet ik niet. Ik zie hier niet de meetgegevens.

Voor de laatste foutmelding "Registratie van geïntergreerde werkingsfase" heb ik ondertiteling nodig of het fout-nummer.
Ik verwacht dat dit de bobine is, die ook aangeeft in welke phase de motor zit (waar cylinder 1 is).

oldford 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga de zelf maar eens doormeten en de stekkers controleren.
Ik kijke ook of ik de meetgegevens en het foutnummer/ondertiteling nog kan bemachtigen.

Ik houd je op de hoogte!

p.s.

Kan het niet zo zijn dat het brandstof filter vervuild is? of de brandstof pomp niet genoeg druk meer levert? en de sensor daardoor een verkeerde waarde doorgeeft?

Tim29121986 0

14 jaar

volgens mij zit bij deze motor de inlaattemp-sensor geintregeerd in de map-sensor, dus dan is het nog wel begrijpelijk dat deze is vervangen.
helaas hielp dit niet, dus denk ik (zoals oldford ook al schrijft) dat je het toch moet zoeken in bedradingsprobleem tussen map-sensor en ebe-motor. komt af en toe ook wel eens voor.

harry4203 3150
badge vip badge

14 jaar

Heb net de bedrading doorgemeten, en maken allemaal gewoon contact.

Als ik de stekker van de sensor er af trek loopt de motor gewoon stationair. duw ik de stekker er op dan schommelt het stationair en trekt langzaam bij. maar je hoort op het moment van aansluiten wel een sissend geluid in het gashuis, alsof er meer druk ontstaat.

btw, ik ben zelf geen pro, dus zou e mij wille uitleggen waar de bedrading zit tussen de map-sensor(sensor op het luchthuis?) en de ebe motor.

bedankt voor het mee denken voor zover!

Tim29121986 0

14 jaar

Moet je wel het juiste VIN opgegeven?
Als ik het opgegeven VIN nummer invoer dmv kopieren en plakken, dan komt dit er te staan: Het ingevoerde VIS/VIN is onbekend.

Dit geeft het systeem ook aan als de laatste acht cijfers (53819235) ingevoerd worden, dus vermoedelijk staat daar bij jou opgegeven VIN een foutje?

hans4074 0
badge

14 jaar

Beste hans,

VIN was idd verkeerd, heb het verbeterd.

Tim29121986 0

14 jaar

Registratie van geïntergreerde werkingsfase.


Is naar wat ik heb onthouden uit mn PSa verleden de bobine, die aan het overlijden is.

Permanente storing. Thermoweerstand inlaatlucht. kortsluiting naar plus of circuit onderbroken.


inlaat lucht temp sensor defect. Zit dacht ik op het gasklephuis,

Permanente storing. Brandstof injectie(menselregeling) hoogste waarde.

Is een gevolg code, zoals oldford ook al aankaarte

Dit is beter. Volgens de gegevens is het een L4 norm. motor.
Er staat geen losse thermoweerstand inlaatlucht bij onderdelen of schema, dus denk dat Harry gelijk heeft.
Volgens schema zou luchtdruksensor(MAP sensor) een stekker hebben met 4 aansluitingen. Kan Tim38 dit bevestigen?

hans4074 0
badge

14 jaar

Beste hans, het zijn inderdaad 4 connecties: blauwe, gele, witte en groene draad.

draaden nogmaals bekeken, doorgemeten. Wel is mij opgevallen dat 3 van de 4 draden hersteld zijn met een blauwe doorverbind knijpertjes. Kan dit het signaal van de sensor verstoren?
misschien is het slim de gehele kabel te vervangen van de sensor tot op de (computer, ECU,ebe-motor?)

Aansluitingen even schoongemaakt en de computer gereset(15 minuten accupool los) daarna test rit gemaakt, vermogen lijkt terug maar soms loopt de motor nog wat onregelmatig stationair(maar niet zo erg verstoord als voorheen).

Daarnaast als je vol gas geeft in de 2e versnelling tot 4500tpm dan houd de auto in, laat je het gas los, hikt de motor en loopt daarna gewoon weer verder.

Tim29121986 0

14 jaar

Doorverbinden met die "knijpertjes" ben ik niet kapot van. Misschien een keer professioneel laten solderen?
Zijn er nog meer kabels op die manier "gerepareerd"?

oldford 0
badge

14 jaar

Nee, dat zijn de enige die zo hersteld zijn.

vanochtend de auto weer geprobeerd te starten, maar start niet.

bij blijven doorstarten slaat hij af en toe aan, daarna weer uit.

blijven starten en licht gas geven en de motor blijft lopen.

als enige tijd gas is gegeven dan blijft de auto weer netjes stationair lopen.

Voor zover bedankt voor het meedenken oldford!

Tim29121986 0

14 jaar

Vandaag vraagbaakboekje binnen gekregen en meteen aan de slag.

Het het hele luchthuis, gasklephuis en injectoren gedemonteerd, compleet schoongemaakt incl stappenmotor. Er zat overal zwarte smeer met vuil op.

Motor loopt nu weer regelmatig stationair. schokken bij hogere toeren is ook weg.

Dus oplossing was dus: controleren bedrading van de druk sensor, en reinigen van de stappenmotor.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Groet Tim

Tim29121986 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.