Heb hier peugeot 307 die alleen bij koude motor afslaat.
hij doet dit alleen als je de koppeling intrapt (om over te schakelen).
dit gebeurt ongeveer een keer of drie/vier en dan moet de auto weer een nacht stil staan voordat het probleem
zich weer voordoet. Verder nagelt de auto (meer dan normaal)vooral bij lage toerentallen en bij koude motor.
De auto slaat geen storingscodes op.
Als je met de diag gaat rijden en meting gegevens uitleest valt het op dat je bij gas loslaten soms een
raildruk hebt van maar 40 bar. (ook bij warme motor en slaat dan niet af)
RCO drukregeling en RCO opbrengstregeling liggen volgens mij op normale waarden (vergeleken met andere
307 syst. siemens).
De verstuivers zijn gestest deze waren oke.
De raildruksensor is geruild met andere auto maar geen resultaat.
Brandstoffilter is vernieuwd.
Er komen geen lucht bellen in aanvoer leiding naar hogedrukpomp.
Wie kent dit probleem bekend of weet of dit type brandstofpomp wel eens snueveld?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe wordt de raildruk afgeregeld ?????, Ik ben geen benzineexpert, maar volgens mij zit er net na de rail een overstortklepje die de raildruk op peil houdt. Deze kan vervild zijn waardoor hij na gas loslaten niet snel genoeg sluit, en dus de raildruk valt.
Dit komt dan dus het meest tot uiting bij koude motor, omdat hij juist dan een juiste hoeveelheid en druk voor verneveling nodig heeft, integenstelling tot een warme, waar dit iets minder speelt door de hogere bloktemperatuur.
Hopelijk heb je er iets aan.
Groeten Marcel
Oh, tjuh, het is dus wel een diesel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar