close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: motor start niet zonder gasgeven en valt uit tijdens schakelen.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Sinds 2 maanden heb ik het volgende probleem...Wat blijkbaar moeilijk op te lossen is.
Ik heb een Peugeot 306 1.4 uit 2000. met 117000 kilometer.
Deze start vaak 's-ochtens niet tenzij ik even gas geef hierna loopt hij wel stationar maar heel onregelmatig.
Bij het rijden en bij de eerste of tweede keer schakelen valt de auto uit omdat het toerentaal helemaal wegvalt.
Bij garage geweest en die heeft mijn stappen motor vervangen - probleem blijft.
Daarna is er een andere bobine ingegaan had een Sagem heb nu een elektrofil- probleem blijft.
Uit laten lezen en toen in de gasklep positiesensor vervangen - probleem blijft.

Van de week bij de peugeot dealer gweest want mijn garage wist het niet meer en die heeft een software update gedaan ?

Toerantal schommelt niet meer en start ook meteen 's-ochtends maar loopt laag stationer en pakt dan na een paar seconden op ( kan ik mee leven ) echter bij het wegrijden en schakelen valt hij weer uit..
Heb het idee dat het nu alleen nog maar gebeurt met koude motor maar het blijft vervelend.

Iemand eneig idee wat het nu nog kan zijn volgens de peugeot dealer kan het mijn gasklephuis zijn..maar wil nu graag wel zekerheid voordat ik iets laat vervangen.

Hoor graag wat jullie ervan denken.

Geplaatst door

chip01 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eens wat verder terug op deze site, of gebruik de zoekfunctie, dan zul je zien dat er heel wat tevoorschijn komt over dit probleem.Tot aan het vervangen van de injectiecomputer aan toe.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Bedankt voor je bericht en sorry voor mijn late reactie.
Heb al een paar dagen het forum hier bekeken en dit probleem veel zien voorbij komen.
Echter komt er vaak naar voren dat de stappenmotor vervangen moet worden of dat Sagem bombines problemen kunnen geven.
Deze 2 heb ik beide al vervangen.
Zelfs na het uitlezen aan de computer is er een gasklepsensor vervangen waardoor gelukkig het schommelde toerental verdwenen is.
Echte heb ik nog steeds dat de auto uit valt tijdens het schakelen en dan weer aangaat als ik de koppeling laat opkomen...
Hoop dat jij of iemend anders nog een idee heeft wat het zo kunnen zijn.
Heb trouwens een afspraak staan weer bij mijn dealer ( peugeot ) om volgende week de auto weer uit te laten lezen.
Hoor graag als er nog ideen zijn dan zal ik dat daar zeker aangeven zodat ik hoop dat dit eindelijk wordt opgelost.

chip01 0

16 jaar

Ik heb nog steeds een probleem met mijn Peugeot 306
Deze valt uit tijdens het schakelen met een koude motor.
Volgens mijn dealer zou dit te maken kunnen hebben met het gasklephuis....
Klopt dit of is er iets anders aan de hand.
Graag hoor ik jullie bevindingen !

chip01 0

16 jaar

Natuurlijk kan dat, zoals nog veel meer dingen, maar inderdaad zou je hem er eens af kunnen halen en goed reinigen.Baat het niet ,weet je gelijk zeker dat dat het niet is.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Vandaag bij de Dealer geweest om mijn Peugeot op te halen.
Gevraagd of alles nu goed was en deze vertelde mij van wel.
Gasklephuis is schoongemaakt en de stappenmotor is weer vervangen ( 2e keer ) tevens heb ik een nieuwe motor temperatuur sensor.
Haalde de auto op en hij starte goed liep wel heel laag maar ging binnen 20 seconden mooi op 1000 toeren draiien. Was nog geen 200 meter verder en hij was al 4 keer uitgevallen !!! Allemaal tijdens het schakelen...
Terug naar binnen monteur er na gekeken en die weet het niet meer zou nu mijn ebu misschien moeten vervangen maar dat wist hij niet zeker.
Wat hij wel zeker wist is als ik dat laat doen dat het 950 euro zou gaan kosten.
Hoop dat iemand mij kan adviseren wat te doen want weet het nu echt niet meer....

chip01 0

16 jaar

Je motormanagement computer (ECU) gaat niet zomaar kapot maar er was bij de 306 een probleem met de bobine die spanningspieken in de stroomvoorziening van de ECU kon veroorzaken. Hierdoor ging de ECU kapot, wellicht is dit bij jou ook het geval. Kijk voor meer info maar eens bij deze link: http://www.carclinicmagazine.com/peugeot...

Ik zou voordat je de ecu vervangt eerst nog even alle bedrading goed checken. Met de diagnosecomputer van de garage kunnen ze zien of alle sensorsignalen op de juiste wijze bij de computer aankomen. Vraag eens of ze de diagnosecomputer kunnen aansluiten en een eindje rijden. Wellicht is dan op de diagnosecomputer zo te zien wat er misgaat bij het schakelen. Wellicht valt juist op dat moment het signaal van één van de sensors weg. Je kan ook zelf een OBD reader kopen en kijken of je wat signalen kan uitlezen maar dan moet je wel een beetje verstand van zaken hebben.

Mocht het nou allemaal niet helpen dan is de ECU inderdaad een verdacht onderdeel maar je hebt geen enkele garantie dat het daadwerkelijk het probleem is. Voor 950 euro zou ik zelf wel wat meer zekerheid willen hebben. Een goedkopere oplossing is waarschijnlijk om een gelijkwaardige ECU op de sloop te halen. Heb geen idee wat ze daar kosten maar bel maar informeer maar eens, het zal waarschijnlijk wel het nodige schelen.

TrafficBandit 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.