Peugeot 306: schokken bij het remmen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Een paar maanden geleden, had ik een bijgeluid vooral als ik de koppeling intrapte (de voorwiellagers laten vervangen en het was verholpen) verder heb ik ook de banden vervangen. Maar op een gegeven moment ging hij behoorlijk schokken bij het remmen (Ze hebben daarom de schijven en de blokken vernieuwd) en ook had ik op een gegeven moment geen remlichten meer (nieuwe remschakelaar er in laten zetten). Maar nu voelde ik weer schokken als ik behoorlijk afrem na ongeveer 80 kmh, ben terug gegaan en hebben zij weer nieuwe schijven er op gezet,in principe hebben zij nu al voor de derde keer de schijven vervangen
in het begin rustig geremd etc.maar na een paar dagen heb ik weer dat geschok,
het gekke is dat als je een noodstop maakt je er helemaal geen schokken voelt, ik voel geen speling op mijn stuur of trillingen met de auto of zo onder het rijden.
Heeft iemand nog suggesties!!!!
Gr. Frans

dupl-u-19625-5dd148d1c436b+fraloo

Geplaatst door dupl-u-19625-5dd148d1c436b+fraloo (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Misschien moet degene die de schijven vervangt eens leren schoon te werken,
Anders kun je er donder op zeggen dat er een naaf krom is geperst bij het vervangen van de wiellagers.
Om uit te zoeken welke moet je eigenlijk kant voor kant de voorwielen vrij laten lopen en dan afremmen. Als je abs hebt moet dat wel eerst even uitgeschakeld worden(zekering eruit) dan voel je het wel welke kant.
Als je echter die naaf vernieuwd moet je ook weer het lager vervangen, ik hoop voor jou dat dit allemaal bij een "echt" garage bedrijf gebeurt is i.v.m. de kosten.

dupl-u-19625-5dd148d1c436b+fraloo (0), 16 jaar geleden

Het is namelijk zo, dat als ik zachtjes afrem bij een hogere snelheid vanaf 70 kmh, ik die trillingen op het stuur het ergste is, rem ik knalhard af bij een noodstop bijvoorbeeld dan voel je niks. vind dit toch raar.
heb volgende week weer een afspraak bij een andere garage, maar hoop in die tussentijd noch wat reactie`s van mensen die in het vak zitten en dit wel eens hebben meegemaakt.
Zelf ben ik een man van 65 jaar en heb helemaal geen verstand hiervan, hopenlijk krijg ik hier wat meer reactie op over wat er nu werkelijk moet gaan gebeuren.

Gr. Frans

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik weet niet wat je zoekt maar, ik zit nog maar 39 jaar in de technische kant van de Peugeot's waarbij ik het laatste jaar dan wat meer de receptiewerkzaamheden op mij neem maar dat dan ook alleen nog maar omdat het lichaam niet meer wil. Dus geloof me maar , als degene die de eerste keer geblundert heeft een echte garage is, terug voor garantie.
Wat het zou kunnen verminderen is het vervangen van de draagarm rubbers maar je geeft aan dat het begonnen is na het vervangen van de wiellagers dus daar moet je beginnen te zoeken.

dupl-u-19625-5dd148d1c436b+fraloo (0), 16 jaar geleden

Hallo, hopenlijk krijg ik op dit probleem nog wat meer reactie`s met eventuele oplosingen, hoe meer reactie`s des te meer kan ik volgende week in de garage de uitkomsten voorleggen aan die monteurs, ik wil er namelijk zo snel mogelijk vanaf,Ik ben het zat.
wie reargeert hier nog verder op met bepaalde uitkomsten van wat het kan zijn.
wij zijn een gepensioneerd echtpaar en mijn vrouw wil iedere week van Brabant via de A2 naar Utrecht om de kleinkinderen te zien, maar ze heeft onderhand schrik gekregen van al dat schokken als zij moet remmen,terwijl ik haar toch probeer gerust te stellen dat de auto echt niet uit elkaar valt of in de lucht vliegt, zo daarom probeer ik via deze site nog meer gegevens te krijgen.
bij voorbaat mijn hartelijke dank, Frans

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

oldtimer heeft de meest voor de hand liggende oplossingen al gegeven, kromme naaf of aanrak vlak naaf niet schoon.
kapotte draagarm rubber kan, maar dan zou de auto ook anders dan anders gaan sturen/rijden.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Neem de raad van oldtimer ter harte, zeer ervaren monteur op het gebied van peugeot.
Dit soort problemen hoor je idd als er niet schoon gewerkt is en/of pasvlakken niet schoon geweest zijn.

Santa (0), 16 jaar geleden

En leg je klacht schriftelijk vast bij de garage die de reparatie heeft verricht.
Bij die garagist zwaaien met allemaal afdrukken van reacties van Problemcarleden lijkt m.i. (nog) niet de juiste wijze...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.