Peugeot 406 1.8 16V AG G3: motor storing

Bouwjaar: 2001

Motor schokt licht tijdens optrekken, schokt af en toe bij constante snelheid (zowel lpg als benzine). Op het display verschijnt na het starten "anti pollution fault", lampje motor brandt ook. Auto is diverse keren bij garage geweest en volgende storingen zijn gevonden (heb helaas geen codes):

- tijdelijke storing (verwarming) lambdasonde
- tijdelijke storing lucht inlaat

Storingen zijn gereset maar komen vanzelf weer terug. LPG installatie is inmiddels gecontroleerd door gasspecialist, alles o.k. Dealer weet geen oplossing, wie kan mij verder helpen?

406rijder

Geplaatst door 406rijder (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kees6216 (0), 19 jaar geleden

lijkt op een bougiekabel die doorslaat,is dit al eens gecontroleerd?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Sorry Kees, deze moderne auto heeft geen bougiekabels meer.Die tijdelijke storing verwarming lamdasonde intrigeerd mij, hebben ze voor het aftakken van het lamdasignaal niet per ongeluk de verkeerde draad gepakt?Verder zou je eens een andere bobine kunnen proberen.En een andere vacuumsensor, de dealer kan daarvan trouwens de werking testen met z'n testkast.

406rijder (0), 19 jaar geleden

De bobine is recent vervangen nadat de auto onderweg spontaan heftig begon te schokken en trekkracht verloor (direct gestopt en afgevoerd door ANWB). Overigens had de auto voor dit incident dezelfde klachten. Volgens mij zijn de meldingen via de diagonose aparatuur gelezen, kan dit dan fout gaan?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Nee,aleen die tijdelijke storingen wijzen dus niet op een echte kabelbreuk maar meer op een afwijking van de gegevens, te zien in de diag via meting gegevens.

406rijder (0), 19 jaar geleden

Oldtimer Jansen: Voordat ik opnieuw bij de dealer een afspraak ga maken zou ik graag nog de volgende dingen willen weten:
Als ik het mij goed herinner komen de twee meldingen altjd samen voor (weet de volgorde niet), kan dit iets met elkaar te maken hebben?
Is het zinvol om co% te laten meten (komt de auto t.z.t. door apk?). Als ik naar de bedrading van de voorste lambdesonde kijk zie ik de de ommanteling niet heel meer is (geschuurd tegen bedrading achterste lambdasonde) zout het toch een kabelbreuk zijn?. Wat bedoel je precies met afwijking gegevens? Heb zelf een aantal weken geleden diverse stekkerverbindingen met contactspray ingespoten, auto lijkt sinds die tijd iets beter te rijden. Waar kan ik overigens de vaccuumsensor vinden, is dit de sensor op het inlaatspruitstuk (ver naar onderen) van het merk bosch?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

klopt, die sensor dus.Afwijking in de gegevens daarmee bedoel ik dat de sensoren onder bepaalde omstandigheden bepaalde gegevens moeten afgeven, EEN ERVAREN MONTEUR haalt dan tijdens het meten er uit welke sensor afwijkt en kan daaruit een conclusie trekken.De zelfde monteur zal zeker niet nalaten een co meting te doen.Lamda sonde verwarming kan zulk rijgedrag geven geven

406rijder (0), 19 jaar geleden

Problemen lijken opgelost! Heb de massadraad van computer naar het spatbord (van lpg installatie??) opnieuw op spatbord gemonteerd. Sinds die tijd (nu bijna een week) zijn de meldingen op het dashboard en boardcomputer verdwenen. Auto rijdt sinds die tijd op constante snelheid goed alleen bij het optrekken schokte hij nog wat. Op advies van een collega luchtfilter gecheckt (bijzonder smerig, ondanks recente beurt) en vervangen. Ook tijdens optrekken nu goed. Oldtimer bedankt voor het meedenken en hopelijk blijft de storing weg.

PieterV (0), 19 jaar geleden

Erik, is je probleem hiermee definitief opgelost ?
Bedankt voor je reactie !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum