close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Motor van de Peugeot 306 houdt in

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Nadat de motor weer enige tijd normaal liep (na het repareren van het gasklephuis) is er sinds kort een nieuw probleem.

Af en toe houdt de motor in bij het optrekken in de 1ste of 2de versnelling ook al trap je het gaspedaal maximaal in. Het toerental daalt dan drastisch en de motor trekt helemaal niet meer. Dat duurt dan een paar seconden en dan komt hij weer langzaam op gang. Erg gevaarlijk als je net een doorgaande weg bent opgedraaid en snelheid wil maken omdat er bijvoorbeeld verkeer van achteren nadert.
Het probleem kan zich voordoen bij zowel een koude als warme motor.

Ook slaat de motor wel eens af als je voor een verkeerslicht staat.

Deze week behaalde de auto op de snelweg met moeite 110 km/uur. Ook liep de temperatuur op tot over de 90 graden. Toen hierop de achterruitverwarming werd uitgeschakeld liep de temperatuur weer terug, maar gaf de meter nog steeds een hogere temperatuur dan 90 graden aan. De koelvloeistof is gecontroleerd en het niveau is goed (bijna op max). De motorolie ziet er goed uit (niet troebel of zo).

Heeft het één met het ander te maken of zijn er twee verschillende problemen????

Op het dashboard branden geen lampjes of iets dergelijks. Motor start verder goed en er zijn ook geen bijgeluiden te horen.

Wie herkent bovenstaande??

Geplaatst door

Johan306 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een lastige om op afstand te beoordelen. Het kan 2 kanten opgaan, namelijk een slecht werkende ontsteking, dus controleer in ieder geval de staat van de bougies, bougiedoppen, bougiekabels incl. hun aansluitingen, maar het kan evengoed een benzine-aanvoer probleem zijn. In dat geval zou het een sterk vervuilt benzinefilter kunnen zijn. De genoemde mogelijkheden zijn eigenlijk de basis-zaken die eerst in orde dienen te zijn om dit als oorzaak uit te kunnen sluiten.

hans4074 0
badge

10 jaar

Beter laat dan nooit.... Even een update.

In december wilde de auto helemaal niet meer starten. Wegenwacht erbij. Die kon eerst niets vinden. Gelukkig was het buiten donker, want daardoor zag hij ineens bij het starten vonken van een kabel komen (vraag me niet welke kabel...). Bij daglicht hadden we dat nooit gezien.
Die kabel heeft hij vervangen en ineens startte de auto weer en liep hij weer als vanouds. Niet meer inhouden of andere problemen. Daarmee leek het probleem opgelost. Totdat we in augustus dit jaar terug kwamen van vakantie. De Peugeot had een tijd stilgestaan en bij de eerste rit hield de auto weer een paar keer in.
Nou weet ik niet of het aan het lange stilstaan heeft gelegen, want daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Nu dus al weer een maand zonder problemen.
Afwachten of hij het goed blijft doen.

Johan306 0

10 jaar

Probleem toch weer terug....
Afgelopen vrijdag reed de Peugeot van mijn vrouw ineens weer heel beroerd, nadat hij een paar uur stil had gestaan. Daarvoor reed hij prima. De auto hield in, stotterde en stonk, volgens mijn vrouw.
Opnieuw de wegenwacht erbij. Deze kon niets vinden. Samen hebben ze een stukje gereden (hmmmm..... misschien moet ik DAT eens in de gaten houden :-)) maar toen was er niets meer aan de hand. Auto startte goed en reed normaal.
De wegenwacht dacht het misschien aan de bobine kan liggen en dat de auto tijdelijk op drie cilinders gelopen had (vandaar het stinken..??). De kabels had hij ook bekeken (hoe goed weet ik niet) maar daar kon hij ook niets aan vinden.

Mijn vraag:
Heeft iemand dezelfde problemen gehad en lag het toen inderdaad aan de bobine. Het lijkt mij namelijk zo vreemd dat de bobine maar af en toe kapot zou zijn. Daarnaast is het zo dat de auto maar 1 bobine heeft. En als die kapot zou zijn, dan zou de motor toch helemaal niet lopen en niet, zoals nu, op drie cilinders lopen??
Omdat de problemen enigszins lijken op die uit het verleden, denk ik met mijn amateurisme dat er weer een kabel is die misschien niet goed meer is. Maar ja, welke kabel....

Verder ben ik erachter gekomen dat de auto in 1200 km 1 liter olie heeft verbruikt. Maar daarover zal ik een nieuw onderwerp starten.

Johan306 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.