peugeot partner hdi, met siemens sid801 inspuiting. motor geeft bij startpoging een keer de neiging tot aanslaan, maar doet dit niet. bij opnieuw starten zelfde ritueel. meting gegevens dik in orde. synchr tussen krukas en nokkenas is goed. geen storingen aanwezig.
reeds vervangen: motorebe
nokkenassensor
krukassensor
bm34
4 verstuivers
raildruksensor
sleutel opnieuw ingeleerd( word goed herkent, en ebe wordt gewoon vrijgegeven)
diverse bedrading doorgemeten
raildruk tijdens starten is goed.
distr staat op tijd.
help, zit op dood spoor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt er brandstof in de cylinders? Worden de gloeispiralen heet?
hij stuurt de verstuivers aan, want hij wil even aanslaan, dus er komt brandstof. gloeien doet een commonrail-diesel met deze buitentemp niet.
Weet je dat van het gloeien zeker? Hij zal niet (lang) voorgloeien, maar toch zeker de gloeistiften aanzetten totdat de motor ze zelf op temperatuur kan houden?
18 jaar
Harry zit je niet veel te diep man? Heb je de brandstof aanvoer gecheckd? Piepklein gaatje kan ook deze verschijnselen opleveren. Brandstof rail druk wel oke? Loopt ie wel als je brandstof in spruitstuk toevoegt? Weet dat het niet is aan te bevelen om ether te gebruiken, maar alleen om te kijken of ie dan wel pakt. Als timing oke is, zoals je aangeeft, blijft alleen brandstof over! Zou bijna zeker zeggen dat inspuitdruk te laag is, of pomp wordt toch niet vrijgegeven. Er zijn parameters bij die je reeds hebt vervangen die niet nodig zijn om te kunnen aanslaan.
En die gloeierij die volgens jou niet werkt bij dit weer, dat weet ik zo net nog niet hoor. Heb hier een 306 td staan met stukkene spiralen. Die slaat pas na lang doorstarten aan, ook in de felle zon..........
Sytze
ik heb 320bar raildruk bij starten, dus daar zou die het op moeten doen. uit mijn hoofd gloeid ie boven de 20gr buitentemp niet meer, maar een hdi slaat zeker aan zonder te gloeien. op ether laten lopen heb ik nog niet geprobeerd, kan ik maandag nog wel even doen.
Harry ,
Is de motor onder het rijden gestopt of wilde deze niet meer aanslaan na stilstand?.
Zit er een Botsschakelaar op die mogelijk geactiveerd is.
Hans
slaat niet meer aan na stilstand, motor schijnt ook te zijn schoongespoten(daarom is deze vervangen, stond water in). en een botsschak zit er niet meer op.
Hallo
ik heb ook een dergelijk probleem gehad toen was het de opvoerpomp in de tank.
als ie niet aanslaat moet er iemand met een rubber hamer op de onderzijde van de tank slaan tijdens het starten.
groet
Marco
18 jaar
ja, dat kan, alleen een siemens inspuiting bij een partner heeft geen electr opvoerpomp.
Wij hebben een 307 staan met dezelfde symptomen, ook een dw10td, met siemens inspuiting.
Ook deze heeft juiste brandstofdrukken, en synchronisatie van nokkenas-krukas. PPD uitgevoerd, wat bij een partner niet gaat, en deze geeft aan het kontactslot, schijnt vaker voor te komen. We hebben deze vandaag besteld, dus gaan we proberen.
Hou ons op de hoogte als jou probleem opgelost is, dan doe ik dat ook.
heb zelf ook even aan het contactslot getwijfeld, maar ik heb gewoon alle spanningen die eruit moeten komen. vreemd genoeg heeft de auto het vandaag spontaan eventjes goed gedaan, helaas was dit echter van korte duur. maar ik hou je op de hoogte.
wel " zuivere" diesel in de tank?
J.E
yep, toen ie aansloeg liep ie ook uitstekend, reed zelfs perfect.
uitlaat/inlaat systeem niet verstopt door los zittende delen?
anders kom je toch aan het meten met de scoop b.v of het krukassignaal goed blijft(beschadigde tandkrans) en de injektor-aansturing aanwezig blijft.
J.E
We hebben wel eens gehad dat de startmotor te zwaar rondraaid en teveel spanning wegneemd bij een 307 HDI. Zodoende krijgt de auto een te lage spanning om nog aan te slaan. Weet alleen niet of dit bij een partner ook zo is. Startmotor maakte toen wel een bijgeluidje.
kan, alleen met aanslepen doet ie het ook niet.
aangezien hij het soms wel doet lijkt het mij een scheurtje in een printplaat van het regelapparaat of een relais.
Advies is relais cq regelkast met een vergrootglas te inspecteren op breukjes.
18 jaar
regelapp zijn reeds vervangen.
na het vervangen van de bedrading tussen de motorebe , en de brandstofdruk en de opbrengstregelaar loopt ie weer als een nieuwe
En nu nog houwe zo!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar