close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: Motor word niet warm en neemt koelvloeistof

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Hallo

Mijn Peugeot Partner 2.0 Hdi wil bijna niet op temperatuur komen. Als ik van mijn werk naar huis rijd, wat ongeveer 7 km is komt de meter maar een heel klein stukje uit de hoek.
Ook neemt hij wat koelvloeistof, heb m al een paar keer wat bijgevuld, als de motor koud is rookt hij ook wel aardig wit( door de kou of wat anders) Als de motor na lange tijd tog warm is houd het roken wel op.

Heefd iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Mvg Patrick

Geplaatst door

Patrick Gaasendam (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou als hij niet op temperatuur komt zou ik om tebeginnen de theremostaat vervangen.
van de koelvloeistof dat zou ik gewoon nu nog in de gaten houden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Nog even als aanvulling:

Mijn distributieriem is net vervangen inclusief spanners en waterpomp. Voordat dit gebeurde nam hij ook al wat koelvloeistof.

Er zit trouwens geen koelvloeistof door de motorolie of motorolie door de koelvloeistof. Ik kan zo 1 2 3 oook niet vinden waar hij uitwendig misdchien lekken zou.

wat is de km stand van de auto???
de 2.0 hdi van citroen en peugeot wil na verloop van tijd nog wel eens last hebben van een
lekke koppakking, hij lekt dan niet uitwendig, maar hij bouwt wel druk op in het koelsysteem
de waterslangen voelen dan hard aan en de koelvloestof wordt er dan via de vuldop uitgegooid
tip: omgeving van vuldop goed reinigen, dan is later te zien of hij gelekt heeft.

De Km stand van de auto is 168000 km. Ik zal het eens goed schoon maken bij de dop. Maar zoals u zegt zou hij dan ook niet inwendig koelwater lekken naar de cilinders?

tijdens het rijden niet, omdat de druk in de cilinders dan veel hoger is als in het koelsysteem
als de auto vervolgens een tijdje stilstaat kan dat wel, dat kan wel de witte pluim veroorzaken,
let wel, met dit weer heb je de eerste paar km met gasgeven toch wel een witte rook uit de uitlaat

als het koelwater bij uitstaande motor in de cilinders lopen zou het dan niet zo zijn dat de motor slecht aanslaat bij het starten? Of gaat dit met zulke kleine hoeveelheden dat je dit niet zou kunnen vernemen? Ik ga eerst eend kijken of het systeem druk opbouwt door lucht van de cilinders.

Alvast bedankt

Geeft je verwarming wel snel warmte af, probeer eens met ventilator op stand 3 ?
Deze moderne diesel is erg efficiënt en de hele motor wordt niet zo snel warm.
De aftakking van de verwarming is vroeg in het systeem, vóór de thermostaat.
Bij slechts 7 km rijden werkt jouw Partner volgens mij goed.
Mijn Berlingo HDi uit 2002 met 245.000 km is hetzelfde als jouw Partner.
Mijn temperatuurmeter komt heel langzaam omhoog, en staat pas na 15 à 20 km op ca. 85 gr.
De verwarming zelf gaat al na enkele minuten warmte afgeven.
Het eventuele koelwaterverlies is een ander punt.

wisizu 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.