Peugeot 206: motorcodelampje brandt en auto stottert

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo, het probleem is dat onze auto stottert als je optrekt, motor uitgelezen geeft geen storing. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? (injectors?)
En het andere probleem is dat de benzinemeter het niet doet? Wie kan ons helpen.

frodo1

Geplaatst door frodo1 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Je geeft in de titel aan dat het motorcodelampje brand, dus moet er op dat moment een storing uit te lezen zijn, dus als de storing weer optreed, dan gelijk uit laten lezen eventueel motor laten lopen.
Kan een bobine zijn, maar bijv. ook een injector. Beide vrij dure onderdelen, dus kan een dure gok gaan worden zonder aanknopingspunt in de vorm van een uitgelezen storing/storingscode.

Nog een mogelijkheid als de storing met name optreed bij regenachtig/nat weer: een draad die bloot ligt (isolatie doorgeschuurt) in de kabelgoot achter de distributie.

frodo1 (0), 12 jaar geleden

storing uitgelezen en gaf de volgende storing

P1327 cil 1 referentie sensor
P0268 injectorcircuit cil 3
P0203 injectorcircuit cil 2
P0202 injectorcircuit cil

Injectors zijn alle 4 vervangen

Kan iemand mij daar mee helpen

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Das in ieder geval al iets meer, al is P0203 cil. 3 i.p.v. cil. 2 en P0202 = cil 2. Of deze uitgelezen storingen ook daadwerkelijk opgetreden zijn, of dat dit te maken heeft met het vervangen van de injectors en per ongeluk op contact gehad....????Heb je ook nog naar de bedrading in de kabelgoot gekeken/laten kijken zoals aangegeven in m'n 1ste bericht? De bedrading van o.a. de injectoren lopen daar ook door in de kabelboom. Het komt met regelmaat voor dat daar een draad (of draden) beschadigd raakt/raken door schuren op de rand van de kabelgoot en daardoor oxidatie van de koperen draad-kern.
Er was dus al iemand die je heeft willen helpen, maar als je er niets mee doet.....? Misschien door deze tekst met iets meer uitleg?

frodo1 (0), 12 jaar geleden

Hans bedankt voor het meedenken,het probleem is opgelost en het was een defecte bobine,bobine vervangen en stotteren was over en motorcode lampje ging uit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum