In de garage word gezegd dat ik geen 95 meer mag tanken en alleen 98. Hierbij word in de garage een bougie vervangen en dan trekt de auto terug op. Als er motorsturing op komt trekt de auto totaal niet meer op. Ligt dit nu echt aan wat je tankt in België zoals de garagiste zeggen? Of is er ergens een ander probleem??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Euro95 moet prima werken. Kan zijn dat sommige pompen iets minder zijn, maar mag geen storingen veroorzaken.
Heb je details over de precieze storingscode, wat er gedaan wordt door de garage en welke motor er in je 508 ligt?
Dat ie inhoudt bij storing is logisch. Ik vermoed dat er misfires gedetecteerd worden, vervolgens spuit de ECU geen brandstof meer in op betreffende cilinder en loopt je auto als een tractor.
Jgc: née heb geen details over de storingscode. Alleen motorstoring.
Er word in de garage word dan een nieuwe bougie gestoken zeggen ze en dan alleen ma op 98 rijden zeggen ze dan.
Ik heb een 1600 en 165pk
5 jaar
jij hebt de zgn thp-motor welke zeer gevoelig is voor inwendige vervuiling. waarschijnlijk zul je ook last hebben van vervuilde inlaatkleppen en klepstelen. logboek van de bsi uitlezen en eventueel even met een scope naar de inlaatkleppen kijken. hoe beter de verbranding hoe minder de motor vervuilt, vandaar dat er bij deze motoren sterk wordt aangeraden om 98 brandstof te tanken. alle beetjes helpen, en ze lopen er, zeker bij wat hogere belasting echt wel beter op.
Ga er sowieso mee naar een garage die ervaring heeft met deze motoren. Op tijd de juiste olie verversen incl oliefilter is een belangrijk onderdeel van het onderhoud, zijn helaas genoeg cowboys die de verkeerde olie gebruiken of het filter nog een beurtje laten zitten.
5 jaar
Dat hele THP blok is zo'n beetje een ziekenhuis blok geworden.
En als je dan ook nog eens een hele gebruiksaanwijzing in acht moet gaan nemen zou ik de auto een schop geven.
Het blok is in de basis niet goed en daar kun je geld in blijven stoppen tot je een ons weegt .
Vervuiling is de grootste boosdoener,maar op euro 98 vervuild de motor ook,het duurt alleen wat langer.
Dan heb je nog de ketting die ook geen lang leven beschoren is en olieverbruik.
Dat zijn de beste ingredienten voor een aantal serieuze problemen.
Dat ga je helaas niet oplossen met euro 98 tanken.
5 jaar
De THP bestaat sinds 2006, van 2006 tot 2012 zijn er alleen maar problemen geweest met dat blok. Ik mag toch hopen dat een auto uit 2015 die problemen niet meer heeft als PSA en BMW in 2012 wijzigingen hebben aangebracht in het blok?
5 jaar
Bij de mini zie ik het ook na 2012 nog steeds die vervuiling van het inlaattraject , wat hebben ze aangepast dan ?
Kort gezegd,niets.
Ook de ketting rekt nog steeds op en olieverbruik komt ook nog steeds voor.
Vervuilen van het inlaattrajekt heeft niets met de soort benzine te maken die je tankt.
De benzine word direkt in de cilinders gespoten,er is geen inlaattrajekt voor de benzine.
Moderne benzine motoren kenmerken zich aan buitensporige koolstofzetting inwendig in het inlaattraject. Dit wordt veroorzaakt doordat nieuwe benzine motoren zoals de TFSI, TSI en FSI van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda, de THP motoren van Peugeot en de TCE motoren van Renault gebruik maken van een zogeheten 'directe inspuiting'.
Dit betekent dat injectoren de brandstof direct in de verbrandingskamer inspuiten, er is hierdoor geen stroming meer van brandstof achter de klep, wat bij indirect ingespoten motoren wel het geval is. Hierdoor vormt er zich bij direct ingespoten motoren aanslag in het inlaattraject wat de (air)flow en lucht-brandstof verhouding verstoort.
Het gevolg? Na 40.000 tot 60.000 km een (extreme) koolafzetting in de inlaat van uw motor, met een vermogensverlies tot soms wel 25pk!
5 jaar
Na 2012 zijn andere kettingen en zuigers gebruikt. Daarnaast is het kleppendeksel aangepast om overdruk van de carterventilatie op te lossen. De problemen met koolafzetting door directe inspuiting blijven.
Wat vooral belangrijk is bij de VTI en THP is op tijd je olie verversen en de juiste olie gebruiken. Na een oliebeurt duurt het bij mijn VTI een paar duizend kilometer voor de eerste melding, daarna komt ie steeds vaker. Als ik niet bij 20K de olie ververs gooi ik er tussen 20K en 30K meer olie bij dan ik bij een servicebeurt ververs. Peugeot zou het onderhoudsinterval van die dingen gewoon standaard op 20K moeten zetten.
5 jaar
Tja , en dan denkende dat PSA en consorten dergelijke problemen bij een volgende THP wel onderdrukt hebben , moet ik u met pijn in mijn 43 jarige Peugeot hart mededelen dat we gewoon doorgaan met de problemen . Zie meegestuurd voorbeeld waarvan we er al diverse van hebben gehad . Zelfs PSA opdrachten om complete motoren te vervangen . Hoezo imagoschade ! Sorry voor het off topic bericht , maar moet het even kwijt .
Beste Rene,
Komen bovenstaande problemen ook voor bij de 1.2 pure tech motoren? (motorcode: VF3LRHNYHES105497).
Of geldt dit specifiek voor 1.6 THP motoren.
vr. gr. S. D.
5 jaar
Beste ,
Als u even uw E-mail adres plaats op uw profiel ( nu op prive en niet te beantwoorden ) kan ik u informatie sturen betreffende uw 308 Break .
Bij de 1.2 thp dus de turbo 110/130pk versie komt vervuiling ook voor op de inlaat kanalen.
De 82 pk heb ik (nog) niet gehad maar die is ook niet beschikbaar in de 5008.
Succes gr jw
Beste Rene,
Zie mijn E-mail adres in mijn profiel.
vr. gr., S. D.
5 jaar
Beste j@n-willem . sjdtn bezit ook geen 5008 maar een 308 Break met een HNY EB2DTS motor .
Ooch sorry, dan had sjtdn een nieuwe topic aan moeten maken dacht het eerste bericht om een 5008 ging....
Correct , j@n-willem . Volgens de regels wel .Helemaal met u eens .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 5008 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar