Hoi allemaal
ik wil binnen kort 2 motorsteunen vervangen deze zijn gescheurd nu is er een die zit onder aan de achterkant van de motor .
Zo als ik het kan zien lijkt mij dit een steun waar ook de steek as door loopt .
Mijn vraag is moet dit allemaal gedemonteerd worden of is daar een andere mogelijkheid voor lijkt mij veel werk .
Misschien heeft iemand afbeeldingen of kan iemand mij door verwijzen naar een site waar ik die info kan vinden .
De auto is van 2006
mvg Angelino
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag heren monteurs
Heeft hier nou niemand een antwoord op m,n vraag ??????
Het is lastig werk om dit onder de auto te doen, dus zonder de complete steun te verwijderen. De oude bus eruit halen is al lastig (misschien buiten-mantel van de bus vanuit binnenzijde doorzagen met een los zaagblad nadat je het rubber eruit "gekloot" hebt?) Hangt ook van het type bus af. Je hebt ze namelijk met een nylon buitenmantel en met een metalen buitenmantel. k'Weet niet welke jij hebt. Lukt het al om de oude bus er uit te krijgen, dan moet je iets van een pers-mogelijkheid zien te creëren/improviseren zoals een dik draadeind met ringen en moeren. Kortom martelen dus! Ook hier weer: mijn ervaring is dat het rubber met een nylon buitenmantel tijdens het inpersen snel vervormt en/of scheef trekt en een metalen bus weer gemakkelijker werkt omdat deze stugger is (niet vervormt) Met geweld in de vorm van moker en erin rammen, zou ik voorzichtig zijn! Ik vrees dat je uiteindelijk sneller en netter kunt werken door er een korte pijn van te maken en de steun te verwijderen. Om dan de bus te verwijderen heb je wél een pers en passende hulpstukken nodig.
Als je dit allemaal NIET hebt en het eigenlijk niet meer ziet zitten, kun je overwegen de complete steun te vervangen, dus steun incl. rubber. Qua kosten zit je dan een ca. 90 euro hoger, maar wellicht de extra kosten waard??? Uiteraard zit je dan (ook) vast aan het verwijderen van de rechter aandrijfas. Hopelijk heb je nu je antwoord.
Nog even een aanvulling: mocht je besluiten om alleen het rubber te vernieuwen, denk er dan om dat je het nieuwe rubber in de juiste stand terugzet! Uiteraard zit dit bij een nwe steun incl rubber al correct.
Hoi Hans Bedankt voor je reactie
Ik heb net gekeken en het lijkt mij ook beter om de steun er onderuit te halen steekas moet er dan ook mee onderuit .
Is maar goed dat je erbij verteld dat hij op de juiste stand er terug in moet had daar niet zo gauw aan gedacht .
Zou wel klote zijn als dat niet goed zat pfff
Zal er waarschijnlijk vrijdag aan beginnen ik laat nog van mij horen
mvg Angelino
12 jaar
Hoi hoi
Ik heb afgelopen vrijdag de motor steun vervangen inderdaad steekas moest er helemaal uit achteraf viel het wel mee als je eenmaal weet wat je allemaal los moet maken .
Ik heb meer tijd verloren aan het rijden naar een kennis om rubber in zijn steun te persen (ook een bakkie koffie en kletsen )
en het omruilen van een kering van de steekas ze hadden de verkeerde kant mee gegeven.
goed al met al toch mee gevallen.
Ik heb nog een andere vraag is het mogelijk om de kleppen van de motor te stellen
Als de motor warm is gaan ze best erg te keer wil ze proberen te stellen
Hopelijk heeft hier iemand een antwoord op
gr Angelino ps Nogmaals bedankt voor jullie reactie
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar