Hallo, graag wil ik jullie een probleem voorleggen. Ik ben aan het werk met een peugot 308.
Deze auto kwam binnen met koelwaterverlies. (dit probleem is nog niet verholpen.) Met uitlezen storing op bobine cilinder twee. Stekker los/vast en storing weg. Veel olie rondom bougies. Kleppendeksel gedemonteerd , nieuwe pakkingen ertussen en weer gemonteerd.
Ook nieuwe bougies geplaatst. Na starten loopt de auto op 3 cilinders. Na uitlezen storing : ontsteking slaat over en kortsluiting injectie cilinder 4. Alle penbobines vervangen maar geen verschil. Extra info : koelventilator draait extreem vaak en lang, ook met de motor uit.
: Koelwaterlekkage nog niet ontdekt
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt .
Groeten Remco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit een THP motor
Ik weet niet of het een thp motor is. Hoe kom ik hier achter?
Staat op het typeplaatje en in misschien in je boekje dat bij de auto zit.
Hoi ik krijg de auto volgende week pas weer in de werkplaats. Heb wel een kenteken. Ken jij specifieke kwalen van thp motoren? Groeten Remco.
Op dit forum staat er genoeg geschreven , gebruik de zoekfunctie maar eens.
Via Google is er ook genoeg te vinden .
Grootste problemen , uitgerekte ketting en vervuild inlaat traject.
Koelwater verlies, onderbroken scheuren ook regelmatig !!
Sorry, onderblokken!
Hoi hoe kan ik vaststellen of het onderblok gescheurd is?
Even met je lekt tester kijken of er uitlaat gassen in het Koelsysteem komen, de eerste keer was bij mij echt even zoekwerk!!
Heb het nu 6x aan de hand gehad, dat tussen de zuigers 2 en 3 een scheurtje zat!
Eerste keer was ook kvs verbruik, en nergens. Geen uitwendig lekkage, daarna stap voor stap alles uit sluiten , toen de kop gedemonteerd en was het snel duidelijk!!
Na uitlezen storing : ontsteking slaat over en kortsluiting injectie cilinder 4. Alle penbobines vervangen maar geen verschil.
Waarom controleer je aan de hand van de foutcode de injector van 4 niet ???
Sluit een scoop aan, op de basis beginselen , dan weet je zelf al exact wat er aan de hand is, 👍Succes
Maar begrijp ik nu goed dat de auto gewoon rijd? Met een cilinder minder?
Nieuwe injector besteldt voor cilinder 4. Auto rijdt gewoon rond. Klant kan hem niet missen. Waarschijnlijk donderdag injector monteren.
ben nog steeds benieuwd of het nou wel of geen thp-motor is. en ga je nou op de gok een injector vernieuwen? geloof er eigenlijk niet zo in.
Idd is et met of zonder turbo?
En laten rond rijden met een cilinder die niet mee doet is niet heel erg slim!
Ben benieuwd
Probleem opgelost.
Oorzaak binnenwerk van stekkerverbinding injector 4 lag los.
Opnieuw gemonteerd en ingekit.
Ook nieuwe injector gemonteerd.
Bedankt voor de hulp bij het oplossen van dit probleem.
Okey top! Gelukkig opgelost👍
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar