Peugeot 308: Motorstoring - Stotterende motor

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Motorcode: HN01, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 81

Ik krijg geregeld en constant de foutmelding Motorstoring , gelieve dit te laten verhelpen, Lampje Motor Blijft branden, dan weer aan dan weer uit, komt steeds terug, ook gepaard met melding SERVICE, wagen werd uitgelezen en geeft de volgende codes :
P15 A0(22) Lubrication system
P0011(00) Undefined
P0300(94) Misfires
P1336(94) Combustion Misfiring (Impact on catalytic converter)
P0012(00) Inlet camshaft dephaser

Bougies werden reeds vervangen, kleppendekselpakking werd vervangen, in en uitlaat nokkenassolenoide werden nagekeken en werken goed, motorflush gehad, maar de problemen blijven steeds hetzelfde, Motor draait op toerental zeer slecht, stotteren en kloppend geluid, motor davert echt en toerental gaat op en neer , volgens technieker , te weinig oliedruk ??? Distributieriem ???? Nokkenasversteller ???

ChassisNr van de wagen = VF3LRHNZBFS200009
Please Help ben ten einde raad :-(

DannyG

Geplaatst door DannyG (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 4 jaar geleden

Bobine al gecontroleerd , vervuiling van inlaattraject is ook een optie .
Te lage oliedruk is dat gemeten of is dat een aanname naar aanleiding van het geluid?

DannyG (0), 4 jaar geleden

Dat zou ik niet kunnen zeggen of dit al gecontroleerd werd, maar dacht van wel, hij heeft ook pas een volledige motorflush gehad, oliedruk werd niet gemeten denk ik, was een vermoeden van technieker, omdat hij het alleen heeft bij stationair draaien, eenmaal aan het rijden is het gedaan, alleen bij iets heviger optrekken of bij hogere toerental dan stottert hij terug even precies of hij niet genoeg vermogen krijgt

kaleido 1 (1595) PRO, 4 jaar geleden

Een verhaal vol aannames en geen zekerheden , de misfires hebben denk ik het meeste invloed op het lopen van de motor , als ze uitlezen zal er op de betreffende cilinder een foutcode gegenereerd worden , dit zou ik dan gericht gaan onderzoeken , lijkt me niet zo moeilijk.

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Ik weet niet welke *technici* hebt maar een 1.2 motor met een distributie riem die deels in de olie loopt mag je NIET fluschen ivm oplossing van de riem...... mijn advies zet hem bij een dealer of PSA specialist.
Succes ermee gr jw

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Hier staat ook een hoop info over storing P15A0 gecombineerd met P0011.
Zie: https://www.problemcar.nl/nl/particulier...
Vooral de laatste post alle foto's bekijken.

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Lees de link van Oldford en ga naar een dealer.
De omschrijving van code P1336 is met dealer apparatuur uitgelezen: rumble en daar is een zogenaamde TSB (technisch service bulletin) over, evenals over P0011.

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Ohw.....k zag em over het hoofd, maar die P15A0 is ook TSB van. Allemaal "fijne" storingen. ;-)

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Maar Danny,
Is ook wéér een 1 dags vlieg......
Reageren 4 mensen (specialisten) maar 0 reactie jammer.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.